عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بازدید مدیرکل بهزیستی به اتفاق فرماندار ویژه گنبد ازمرکز نگهداری سالمندان در این شهرستان


بازدید مدیرکل بهزیستی به اتفاق فرماندار ویژه گنبد ازمرکز نگهداری سالمندان در این شهرستان

  درحاشیه مراسم معارفه و تکریم روسای جدید و قدیم اداره بهزیستی گنبدکاووس،پیش ازظهر سه شنبه 11 مهرماه ،دکتر غفاری- مدیرکل بهزیستی گلستان درمراسمی به اتفاق عبدالقدیر کریمی- معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس ازمرکز نگهداری شبانه روزی سالمندان«مهر» بازدید نمودندوضمن دیدار با سالمندان ومسئولین این مرکز ،ازنزدیک با مسائل ،مشکلات و عملکرد آن آشناشدند.

مدیرکل بهزیستی استان بابیان اینکه بیش از137 هزار نفر ازجمعیت استان راسالمندان تشکیل می دهند افزود: نزدیک به 800نفرازاین عزیزان تحت پوشش مراکز شبانه روزی ،روزانه وویزیت درمنزل هستند.

دکتر غفاری دراین باره گفت: درحال حاضر 13 مرکز توانبخشی سالمندان تحت نظارت سازمان بهزیستی درسطح استان فعال می باشند که9 مرکز روزانه،2 مرکز توانبخشی ویزیت درمنزل و 2 مرکز شبانه روزی نگهداری از سالمندان به این قشر عزیز که از سرمایه های جامعه هستند، خدمات می دهد.

وی خاطرنشان ساخت: مرکز توانبخشی،مراقبتی ونگهداری شبانه روزی سالمندان «مهر»گنبد با ظرفیت 150 نفر که در حال حاضر 95 سالمند را ساماندهی می کند بزرگترین مرکز سالمندان استان گلستان است که ۳۲ نفرازسالمندان این مرکز خانم و مابقی آقا هستند.

ایشان یادآور شد: دراین مراکز خدمات مراقبتی ، توانبخشی شامل خدمات پزشکی ،فیزیوتراپی ،کاردرمانی ،گفتاردرمانی باهدف ارتقاءکیفیت زندگی سالمندان وتوانمندسازی این عزیزان در تمام ساعات شبانه روزارائه می شود .
وی همچنین از فعالیت یک مرکز با عنوان بنیاد فرزانگان ویژه سالمندان در گرگان خبر داد و گفت: در این بنیاد که قرار است، سه مرکز دیگر نیز تا پایان سال جاری در شهرهای بندرگز، مینودشت و علی آباد کتول راه اندازی شود، به سالمندان خدمات توانمندی، اردویی و فرهنگی ارائه می شود.
مدیرکل بهزیستی استان گلستان تصریح کرد: سازمان بهزیستی به هر یک از این بنیادها در سال مبلغ 200 میلیون ریال کمک بالاعوض پرداخت می کند

بازدید مدیرکل بهزیستی به اتفاق فرماندار ویژه گنبد ازمرکز نگهداری سالمندان در این شهرستان

 

 

.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل بهزیستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ابطحی
  • بازدید : 687
  • کد خبر : 37936