عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » كريدور ريلي اينچه برون استان گلستان بهترين مسير ارتباطي براي صادرات، ترانزيت و واردات


كريدور ريلي اينچه برون استان گلستان بهترين مسير ارتباطي براي صادرات، ترانزيت و واردات

 دبير مجمع نمايندگان استان گلستان گفت: در مجلس شوراي اسلامي, برنامه‌هايي براي توسعه زيرساخت‌ها وجود دارد كه يكي از اولويت‌هاي برنامه ششم, توسعه زيرساخت‌هاي ريلي است.

نورمحمد تربتي‌نژاد در حاشيه ورود نخستين قطار كانتينري چين به ايران در ايستگاه راه آهن شمال شرق۲ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: يكي از برنامه‌ها و پروژه ملي, راه اندازي قطار گرگان به مشهد است كه مصوبات آن انجام شده و ما منتظر منابع مالي و سرمايه‌گذار هستيم.
نماينده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شوراي اسلامي افزود: يكي از ابعاد برنامه ششم در زير ساخت‌ها, گسترش روابط ريلي بين استان‌هاي كشور و كشورهاي مختلف است.
تربتي نژاد تصريح كرد: استان گلستان بهترين مسير ارتباطي براي واردات و صادرات به علت به صرفه بودن اقتصادي است و اين مسير را براي كشورهاي ديگر آسان مي‌كند
دبير مجمع نمايندگان استان گلستان يادآور شد: يكي از عوامل مهم توسعه, ثروت زياد و درآمد است و اين امر ميسر نمي‌شود مگر با توليد و خدمات و مهم‌ترين توليدات, توليد دانش‌بنيان است.
تربتي نژاد گفت: حمل و نقل سبب توسعه اقتصادي مي‌شود و در كشور ثروت ايجاد مي‌كند كه اين اتفاق را امروز در راه‌آهن مشاهده مي‌شود.
وي اظهار كرد: توليد بايد در همه حوزه‌هاي صنعتي، كشاورزي و معدن مقرون به صرفه باشد كه راه‌آهن نيز استفاده از شركت‌هاي دانش بنيان و استفاده از خطوط ريلي براي جابجايي و صادرات است.
دبير مجمع نمايندگان استان گلستان باتاكيد بر ضروت ارتقاي جايگاه گلستان در توسعه روابط با كشورهاي همسايه و آسياي ميانه تا چين و روسيه تصريح كرد: توسعه خطوط ريلي يكي از راهكارها در اين خصوص است كه بايد مورد توجه ويژه قرار گيرد.
 
نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راه آهن شمال شرق 2 -استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : راه آهن
  • بازدید : 525
  • کد خبر : 37941