عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » گلستان قطب صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی خواهد شد

وزیر جهاد کشاورزی در سفر به گلستان :

گلستان قطب صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی خواهد شد

 وزیر جهاد کشاورزی در سفر به گلستان گفت: گلستان قطب صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی خواهد شد.

مهندس حجتی در بازدید و افتتاح از پروژه های باغات مرکبات در هاشم آباد گرگان گفت: به علت کمی آب در کشور باید منابع آبی را مدیریت کرد و گریزی غیر از استفاده از تکنولوژی های جدید در حوزه آبیاری نیست.

وی همچنین در بحث اراضی شیبدار افزود: کشت و تبدیل اراضی شیبدار به باغات مثمر نیاز به تصمیم، اقدام جدی و کار جهادی دارد و باید کار را شروع کرد و نباید چنین طرح ها و پروژه هایی را صرفا به بودجه های مشخص گره زد .

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در سفر کاروان تدبیر و امید به گلستان، پروژه هایی محوری افتتاح می شود که نقش بسزایی در توسعه استان خواهند داشت استان گلستان از این ظرفیت و پتانسیل برخوردار است که به قطب صنایع تبدیلی کشاورزی کشور تبدیل شود .

همچنین دکتر مهاجر، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان خاطر نشان کرد: افتتاح این باغ مرکبات با سطح زیر کشت 30 هکتار که از سیستم آبیاری نوین بهره می برد که در بهینه سازی مصرف آب کار مهمی است و نیز درختان این باغ از گونه اصلاح شده است که طی دو سال به بهره برداری می رسد و تا سرمای 11 درجه زیر صفر را تحمل می کنند.

دکتر مهاجر در پایان افزود: پروژه هایی که در سفر کاروان تدبیر و امید و به دست وزیر جهاد کشاورزی مورد بهره برداری قرار می گیرد، نقشه توسعه کشاورزی استان را دگرگون خواهد کرد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : قاسمی
  • بازدید : 1070
  • کد خبر : 3915