عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » هفتمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان رامیان برگزار شد


هفتمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان رامیان برگزار شد

هفتمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب  شهرستان رامیان برگزار شد

 هفتمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب رامیان با حضور معاون فرماندار این شهرستان و دیگر اعضا در محل فرمانداری شهرستان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، مهندس علی اصغر حسینی معاون فرماندار شهرستان در این جلسه در خصوص مشکلات خشکسالی و کمبود آب مطالبی بیان کرد و گفت: جهت حفاظت از منابع آب، تغییر الگوی مصرف و صرفه جویی در مصرف آب ضروری است.
وی در ادامه بر جلوگیری از آلودگی آب رودخانه ها، حفظ کیفیت مطلوب آّب، تداوم اطلاع رسانی به مردم در خصوص مراجعه به دفاتر پیشخوان جهت بهره مندی از 27 خدمت ارائه شده در ارتباط با آبهای زیرزمینی را ضروری برشمرد.
در ادامه مهندس تیموری رئیس اداره منابع آب شهرستان آزادشهر ورامیان گفت: میزان متوسط بارندگی سال آبی جاری در شهرستان حدود 495 میلی متر بود که در مقایسه با دوره مدت مشابه سال گذشته ودراز مدت43 و25 درصد کاهش داشته است.
وی تصریح کرد: رواناب جاری در رودخانه های منطقه نیز نیز به مدت دراز مدت 53 الی 68 درصد کاهش را نشان می دهد.سطح آب زیرزمینی استان در آبخوان های کم عمق وعمیق نیز نسبت به ماه مشابه دراز مدت به ترتیب 81 و453 سانتی متر افت را نشان می دهد.
مهندس تیموری در ادامه توجه به صرفه جویی مصرف آب در همه بخش ها، به ویژه کشاورزی با توجه به کاهش ذخایر آب زیرزمینی، لزوم همکاری در پیشگیری از تجاوزات به بستر وحریم رودخانه ها و مجاری آبی شهرستان را ضروری عنوان نمود.
گفتنی است در این جلسه مقرر شد گزارش فعالیت های انجام شده در خصوص طرح های آبخیزداری وبرنامه های در دست اقدام مرتبط با موضوع به دبیرخانه شورا ارائه گردد.
همچنین در خصوص پیشگیری از دخل و تصرفات غیر مجاز وغیر اصولی در بستر و حریم رودخانه ها اطلاع رسانی و همکاری لازم صورت پذیرد.



نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب منطقه ای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .