عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » به دنبال ایجاد منطقه آزاد به معنای جامع و کامل کلمه هستیم

معاون برنامه ریزی وزارت صنعت ،معدن و تجارت:

به دنبال ایجاد منطقه آزاد به معنای جامع و کامل کلمه هستیم

معاون برنامه ریزی وزارت صنعت ،معدن و تجارت در گفتگو با شبکه استانی سیمای گلستان گفت : ما در پی ایجاد منطقه آزاد به معنای جامع و کامل کلمه هستیم تا منافع بیشتری شامل کشور شود .

 به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان گلستان ؛ ابویی مهریزی افزود : مخصوصا در حوزه صنعت ،معدن و تجارت با نگاهی که به تولیدات داخلی داریم باید طوری هدایت ،برنامه ریزی و بهره برداری شود که در نهایت به نفع تولید و تجارت کشور شود . ایجاد منطقه آزاد در شرایط بهتر و راحت تر و به دور از تشریفات می تواند سرمایه گذاری خارجی را به اشکال مختلف اعم از انتقال تکنولوژی ، تجارب مدیریت و مشاوره شکل دهد .

 وی با اشاره به دیدار فعالان اقتصادی استان با رئیس جمهور محترم اظهار داشت: تصمیماتی که در سفر رئیس جمهور درباره توسعه استان گرفته شده ماهها قبل با حضور مسئولان استانی و در بخشهای مختلف با تبادل نظر ، استفاده از اطلاعات ،مستندات و مطالعات صورت گرفته و تصمیم سازی شده و در اختیار رئیس جمهور و سایر افراد تصمیم گیرنده قرار گرفته و طی یک فرایند کاملا کارشناسی تصمیمات نهای گرفته می شود .

 وی به رفع مشکلات پتروشیمی استان ،توسعه اکتشافات معدنی بمنظور بهره برداری بیشتر از ذخایر معدنی استان ، رشد و توسعه شهرکهای صنعتی و افزایش توانمندیهای زیر ساختی ،تصفیه فاضلاب و شبکه های انتقال آب و برق اشاره کرد و افزود: ید یکی دیگر از توانمندیهای استان می باشد که با تعریف زنجیره برای آن می توان در امر صادرات و همچنین در صنایع غذایی و دارویی نیز از آن استفاده کرد .

 وی همچنین به استفاده از پتانسیلهای کشاورزی و دامی استان نیز اشاره کرد و افزود: استان گلستان می تواند بعنوان قطب و منطقه تولید و تامین مواد طبیعی صنعت نساجی کشور معرفی گردد . می توان صنعت ابریشم طبیعی را در استان زنده کرد . می توان با تعریف زنجیره ، کرک ،پشم ،پوست و صنایع دامی مرتبط را برای تامین مواد اولیه کل کشور در استان داشته باشیم .

 معاون برنامه ریزی وزارت صنعت ،معدن و تجارت از اعطای تسهیلات به طرح های نیمه تمام مهم استان خبر داد و افزود 91 طرح به تفکیک بانکها عامل فهرست شده که 25 میلیون دلار ارز و 125 میلیون تومان برای آنان در نظر گرفته شده است . وی از تامین سرمایه در گردش 477 مورد از واحد های موجود استان برای افزایش تولید و اشتغال خبر داد و گفت 570 میلیارد تومان برای این امر پیش بینی شده است .

 وی در پایان افزود : تاکید ریاست محترم جمهور بر این بوده که اقتصاد کشور وقتی می تواند تحول و رشد مستمر داشته باشد که بر اساس محوریت و نقش آفرینی بخش خصوصی باشد . وی اظهار امیدواری نمود که بخش خصوصی استان با بهره برداری و شناسایی صحیح از وضعیت و پتانسیلهای موجود استان در رشد و شکوفایی استان سهم بسزایی داشته باشد .


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 1143
  • کد خبر : 3978