عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » گلستان ظرفیت های تولیدی بالایی دارد

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گلستان :

گلستان ظرفیت های تولیدی بالایی دارد

گلستان ظرفیت های تولیدی بالایی دارد

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گلستان : گلستان ظرفیت های تولیدی بالایی دارد ولی این تولیدات خیلی منجر به صادرات نمی شود .
به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان ، حسینقلی قوانلو در نشست تعدادی از تولید کنندگان استان با مدیرعامل شرکت نیک اندیشان بازرگان پارسه گفت : گلستان ظرفیت های تولیدی بالایی دارد ولی این تولیدات خیلی منجر به صادرات نمی شود که یکی از عمده دلایل آن این است که تولیدکنندگان ما خودشان صادرکننده نیز هستند و علاوه بر تولید ، می خواهند خودشان محصولاتشان را صادر هم کنند که متاسفانه موفق نمی شوند .
وی گفت : در کشورهای پیشرفته اینگونه نیست و کل صادرات کشورشان توسط تعداد محدودی از تجار و بازرگانان بزرگ و باتجربه انجام می شود و به همین دلیل در صادرات بسیار موفق هستند .
قوانلو افزود : از اینرو ما برای توسعه صادرات محصولات تولیدی خود باید یا کنسرسیومهای بزرگ صادراتی تشکیل دهیم و یا از شرکتهای بزرگ و باتجربه ای نظیر شرکت نیک اندیشان بازرگان پارسه که تجربیات بسیار خوبی در حوزه صادرات دارند استفاده نماییم .
به گفته وی : ما می خواهیم بین تولیدکنندگان استان و شرکتهای بازرگانی و تجاری مانند این شرکت ارتباطی برقرار کنیم که منجر به عقد قرارداد و صادرات محصولات استان گردد .
قوانلو با بیان این که معضل اصلی تولیدکنندگان در گلستان فروش محصولات است گفت : امیدواریم با توانی که از شرکت نیک اندیشان بازرگان پارسه سراغ داریم ، این شرکت بتواند در فروش و صادرات محصولات تولیدی استان به تولیدکنندگان ما کمک نماید و فروش بیشتر تولیدات استان منجر به اشتغال بیشتر و رفع معضل بیکاری در استان گردد .
وی همچنین علت قیمت تمام شده بالای محصولات تولیدی استان را تورم دانست و گفت : دولت در حال اصلاح نرخ ارز است تا توان تولیدکنندگان و تجار و بازرگانان کشور را بالا ببرد ، و امیدواریم اقدامات دولت نیز منجر به توسعه و رونق تولید و تجارت در کشور گردد .
به گفته قوانلو ، یکی دیگر از دلایل بالا بودن قیمت تمام شده محصولات این است که واحدهای تولیدی استان با ظرفیتی بین 20 تا 30 درصد کار می کنند و اگر بتوانند با بدست آوردن بازارهای جدید ، با ظرفیت 100 درصد خود کار کنند قطعا قیمت تمام شده محصولاتشان نیز پایین تر می آید .
در این نشست عباسعلی پاکنژاد مدیر عامل شرکت نیک اندیشان بازرگان پارسه نیز گفت : تجربیات ما سبب شده تا عارضه ها و گلوگاههای صادراتی کشور را بشناسیم و تلاش میکنیم با رفع مشکلات به تولیدکنندگان کشور جهت صادرات محصولاتشان کمک کنیم .
پاکنژاد گفت : تولید انبوه باید خروج انبوه هم داشته باشد و شاید باید برای رفع عارضه های تولید در کشور ، مشکلات صادرات را حل کنیم .
گفتنی است مدیرعامل شرکت نیک اندیشان بازرگان پارسه و تنی چند از مدیران این شرکت با هدف رایزنی جهت تامین بخشی از نیازهای کالایی برای صادرات به کشورهای هدف و انجام کشت سفارشی برخی محصولات کشاورزی برای فرآوری و صادرات به استان گلستان سفر نموده اند .

نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 477
  • کد خبر : 39892