عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » حراست یکی از بازوان پرتوان مدیریت هر مجموعه است

مدیر حراست اداره کل آموزش فنی وحرفه ای در نشست هم اندیشی با کارشناسان واحد :

حراست یکی از بازوان پرتوان مدیریت هر مجموعه است

حراست یکی از بازوان پرتوان مدیریت هر مجموعه است
نشست هم اندیشی مدیر حراست اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان با کارشناسان مربوطه این واحد با محوریت بیان اهداف و برنامه های سازمانی  برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان،در این جلسه سمیعی مدیر حراست ضمن برشمردن شعار امسال وتاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی ،تولیدو اشتغال گفت: قطعا اقدامات حراست در سال 96 با محوریت و مبنا قراردادن این شعارو برنامه های اقتصاد مقاومتی بوده و خواهد بود.

مدیرحراست اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان رویکرد حراست را تعامل خوب و سازنده با همکاران ستادی و مراکز تابعه و رعایت شان و کرامت مراجعین برشمردو تاکیدکرد:ماهیت وجودی حراست ها  در راستای تضمین سلامت فرایندهای اداری و اجرایی و صیانت از سرمایه های سازمان بالاخص نیروی انسانی است.

 وی افزود: یک حراست موفق علاوه برصیانت از حقوق پرسنل می تواند بعنوان چشم بیدار و گوش شنوای مجموعه سازمانی خود با مشاوره سازنده وبهنگام به مدیران مجموعه در تحقق اهداف کلان سازمان کمک نماید .

سمیعی حراست را یکی از بازوان پرتوان مدیریت هر مجموعه دانست و افزود: قطعا با نگاه ویژه جناب آقای حسینی طلب مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان در تخصصی کردن نگاه ونگرش در حراست ها به ایجاد فضایی تعاملی با استفاده حداکثری از نیروهای متعهدومتخصص در پیشبرد اهداف سازمانی از جمله اداره کل ومراکز موثر باشیم.

وی همچنین ارتقاء سطح دانش و مهارت کارشناسان حراست ها  را یک ضرورت و نیاز عنوان کرد وگفت: زمانی این امر محقق خواهد شد که حراست ها ازعلم ، تخصص و درایت و روشن بینی و اشراف اطلاعاتی توأم با تعهد برخوردار باشند.

مدیر حراست اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان با تاکید بر ایجاد وفاق وهمدلی و حس امنیت در همه پرسنل آموزش فنی وحرفه ای تصریح کرد : برای سالم سازی محیط های ارائه خدمت خواستار مشارکت همه کارکنان هستیم و همه این عزیزان را همکار حراستی خود می دانیم.

وی داشتن برنامه عملیاتی را  بخش انفکاک ناپذیر مدیریت حراست عنوان کرد ونسبت به خود سازی حراست ها در وهله اوّل و سپس کمک به اصلاح فرایندهای مصوب  بعنوان برنامه های کیفی حراست تاکیدکرد.

وی بابیان اینکه در احادیث و روایات متعدد از انسان بعنوان محور خلقت نام برده شده است افزود: نقش حراست ها در جلوگیری از انحراف و افتادن در مسیر تخلف بسیار مهم است.

سمیعی به نقش موثر نیروهای حفاظت فیزیکی در ایجاد محیط آرام برای ارائه ی خدمات آموزشی  تاکید کردو افزود: خوشبختانه در این خصوص در طی سالجاری اقدامات بنیادی و خوبی در حوزه حراست آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان صورت گرفته است چرا که اعتقاد بر این است که نیروهای حفاظت فیزیکی به عنوان حافظان امنیت مجموعه هستند و می توانند با ایجاد آرامش زمینه ی رضایتمندی مراجعه کنندگان و فضای مناسب ارائه ی خدمات آموزشی را فراهم بیاورند.

سمیعی در ادامه در خصوص مباحثی همچون شیوه های تخلیه تلفنی ، حفاظت اطلاعات (IT) ، تامین امنیت درحوزه سخت افزار، نرم افزارو شبکه سازمان جهت جلوگیری از نفوذ و آسیب های احتمالی و ارائه راهکارهای امنیتی ، نظارت بر رعایت ملاحظات امنیتی ، حفاظت اسناد ، - پیشگیری از جعل و تعریف اسناد ، پیشگیری از سرقت و نشت اطلاعات سازمان به بیرون ، نگهداری و محافظت از اسناد و اوراق بهادار و کلیه اطلاعات سازمانی ، حفاظت فیزیکی ، حفاظت از تاسیسات و اماکن ، تهیه طرح های حفاظتی اداره کل ، نظارت بر ورود و خروج افراد و اموال  ، نظارت بر رعایت شئونات اداری و اسلامی کارکنان و مراجعین ، ایجاد و برقراری نظم وانضباط عمومی ، حفاظت پرسنلی ، تشکیل پرونده پرسنلی کارکنان ، صدور کارت شناسایی کارکنان ، احقاق حقوق کارکنان و ارباب رجوع ، بررسی صلاحیت افراد جهت انتصاب در پست های مختلف سازمانی ، پیشگیری از تخلفات اداری ومالی و کمک به ارتقاء افراد کارآمد ،  توضیحات کامل و جامعی را به کارشناسان ارائه کرد .


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .