عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تامین و تخصیص منابع پایدار راهداری به توجه ویژه تری نیاز دارد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان:

تامین و تخصیص منابع پایدار راهداری به توجه ویژه تری نیاز دارد

تامین و تخصیص منابع پایدار راهداری به توجه ویژه تری نیاز دارد

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با اشاره به شروع فصل زمستان و بروز بحران های طبیعی، گفت: از آنجایی که ساختار و وظیفه راهداری حفظ وضعیت و ارتقای ایمنی در عبور و مرور است؛ برای انجام وظیفه بهتر، این بخش به توجه ویژه تری از حیث تامین و تخصیص منابع پایدار نیاز دارد.

به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان، "مهدی میقانی" در حاشیه مراسم آغاز به کار طرح راهداری زمستانی استان در گفت و گوی خبری با پایگاه اطلاع رسانی اداره کل افزود: اگر به این بخش توجه ویژه تری نشود، یکی از چالش های در پیش رو؛ بحث ایمنی عبور و مرور خواهد بود.

وی با بیان اینکه حدود ۱۵ ماه از انتزاع بخش راهداری از ادارات راه و شهرسازی و الحاق آن به ادارات کل حمل و نقل و پایانه ها و تشکیل ادارات استانی"راهداری و حمل و نقل جاده ای" به موجب مصوبه شورای عالی اداری گذشته است، ادامه داد: در عین حال، پس از گذشت این مدت؛ اقدامات دو بخش راهداری بعنوان نگهدارنده سرمایه عظیم شبکه راهها و بخش حمل و نقل بعنوان بهره بردار این شبکه، با اقدامات اصلاحی، تقریبا روی ریل اصلی خود افتاده است.

میقانی بر زحمات شبانه روزی فعالین بخش حمل و نقل جاده ای و راهداران بی ادعا و جامعه بزرگ رانندگان بخش کالا، مسافر و بین الملل استان بویژه در ایام هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری، قدر نهاد و گفت: یکی از ماموریت های اصلی بخش راهداری، عملیات راهداری زمستانی است که از نیمه دوم آذر ماه شروع شده و در شرایط بحرانی، برودت هوا و بارش ها، اقدام سریع و به موقع راهداران همیشه اهمیت فراوانی دارد.

این مقام مسوول در گلستان، فرسودگی ماشین آلات راهداری را، یکی از کمبودهای فراروی این بخش دانست و اظهارکرد: این در حالی است که به همت همکاران خوبم، توانسته ایم در سخت ترین شرایط و با وجود کمبودها، مشکلات را پشت سر گذاشته و از انجام بهینه وظیفه، سربلند بیرون بیاییم؛ که جای شکرگذاری دارد.

وی با بیان اینکه به شکر خدا توانسته ایم تا حدودی بر مشکلات فائق آییم و با مشکل خاصی برای راهداری امسال روبرو نباشیم، گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور برای تامین و تجهیز ناوگان راهداری استان ها، اقدامات تخصصی از قبیل تامین و تجهیز نمک پاش های مکانیزه، برفروب ها و غیره را در برنامه کاری خود قرار داده که در دست اقدام و تامین می باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان ادامه داد: در سال گذشته مطالبات معوق نیروهای شرکتی در بحبوحه سرمای سخت زمستان، یکی از چالش های ما بود که با پیگیری های صورت گرفته و مساعدت های مدیران استانداری،سازمان مدیریت و برنامه ریزی و خزانه استان این موضوع اکنون حل شده است و این نیروها در حال حاضر حقوق معوقه ای ندارند.

میقانی با تاکید بر این نکته که با تمهیدات در نظر گرفته شده، برای راهداری زمستانی امسال با مشکل خاصی روبرو نیستیم و تعمیرات ماشین آلات، و تامین ملزومات و شن و نمک به اندازه کافی صورت گرفته، اظهار امیدواری کرد که با توکل بر خدا و بویژه با رعایت رانندگان و توجه مردم عزیز به توصیه ها، شاهد انسدادی در مسیرها نباشیم.

وی، یکی از مسایل مهم را به هنگام عبور و مرور در محور های کوهستانی، استفاده صحیح و بموقع از زنجیر چرخ بیان کرد و افزود: متاسفانه کم توجهی شماری از رانندگان به این مساله، مشکلاتی را برای خود این عزیزان و دیگر کاربران جاده ای و اکیپ های راهداری موجب می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان در پایان، اشاره ای هم به آمار تعداد شرکت ها، تشکل ها و رانندگان فعال بخش حمل و نقل جاده ای استان داشت و گفت: در استان گلستان حدود ۱۵۰ شرکت حمل و نقل اعم از کالا، مسافر و بین المللی، حدود ۲۰ تشکل صنفی حمل و نقلی، و حدود ۱۵ هزار راننده حرفه ای، فعال هستند.

میقانی اضافه کرد: با توجه به سیاست برون سپاری امور تصدی گرایانه به این تشکل ها، از تعاملات دوسویه خوبی برخوردار هستیم.

طول راه های استان گلستان بالغ بر پنج هزار کیلومتر است که یکهزار و 900 کیلومتر آن برفگیر و کوهستانی می باشد.

در طرح راهداری زمستانه سال 96 گلستان، 25 اکیپ راهداری با بکارگیری 105 دستگاه ناوگان سبک، نیمه سنگین و سنگین و توان 260 نیروی راهداری در طول راههای استان خدمات رسانی می کنند.



نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .