عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » چهارمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان علی آبادکتول تشکیل شد


چهارمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان علی آبادکتول تشکیل شد

چهارمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان علی آبادکتول تشکیل شد

چهارمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان علی آباد کتول با حضور فرماندار شهرستان در محل فرمانداری تشکیل شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، رئیس اداره منابع آب شهرستان در این جلسه ضمن ارائه آمار وضعیت منابع آبی استان اظهار داشت: با توجه به شرایط خشکسالی نیاز به همکاری مستمر سایر دستگاه ها می باشد.
روح ا... جلالیان افزود: با توجه به این که کشت محصولات پرآب طلب بخصوص شالی برای کشاورزان سود آور است، لازم است راهکارهایی برای تشویق کشاورزان برای استفاده از محصولات کم آب طلب، متناسب با الگوی کشت شهرستان و افزایش راندمان آبیاری، اجرای سیستم آبیاری تحت فشار وپیگیری تامین اعتبار برای انتقال از محل برداشت تا مصرف در دستور کار قرار گیرد.
جلالیان از همکاری نیروی انتظامی و جهاد کشاورزی در برخورد با متخلفان مربوط به حوزه آب تشکر نموده و درخواست ادامه همکاری از کلیه ارگان ها داشتند.
همچنین  در این جلسه مقرر گردید تشکیل شرکت های تعاونی آب بران برای نسق های سنتی رودخانه های محمدآباد (روستاهای محدوده شهر فاضل آباد) وزرین گل(روستاهای خاک پیرزن، چینو و زرین گل) و اراضی روستاهای اطراف کانال ُسردار شهید احمد شکی که دارای پروانه تخصیص آب هستند، از طرف جهاد کشاورزی و تعاون روستایی با همکاری بخشداران و دهیاران وشوراهای اسلامی روستایی اقدام شود تا اداره منابع آب به جهت  نظام مند نمودن مصرف بهینه و تحویل آن به شرکت های تعاونی قراردادهای لازم را منعقد نماید تا از تنش های احتمالی جلوگیری شود.
همچنین مقرر گردید در خصوص جلوگیری از حفر چاه های غیر مجاز، نیروی انتظامی، بخشداریها و شوراهای اسلامی روستاها همکاری مضاعف داشته باشند. در خصوص اجرای سیستم آبیاری تحت فشار، کشت جایگزین شالی، نصب کنتور حجمی هوشمند و همچنین افزایش آگاهی مردم نیز مقرر شد اقدامات لازم توسط نهاد مربوطه انجام شود.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب منطقه ای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .