عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » فصل هفتم کاوش های باستان شناسی شهر تاریخی گرگان (جرجان) آغاز شد

مهندس ابراهیم کریمی خبر داد:

فصل هفتم کاوش های باستان شناسی شهر تاریخی گرگان (جرجان) آغاز شد

فصل هفتم کاوش های باستان شناسی شهر تاریخی گرگان (جرجان) آغاز شد

مهندس ابراهیم کریمی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از آغاز فصل هفتم کاوش های باستان شناسی شهر تاریخی گرگان (جرجان) واقع در شهرستان گنبدکاووس خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گنبد کاووس ابراهیم کریمی با اعلام این خبر افزود: گروه کاوش و گمانی زنی شهر تاریخی گرگان (جرجان) به سرپرستی دکتر محمد مرتضایی عضو هیئت علمی پژوهشکده باستان شناسی از تاریخ 20 آذر ماه 1396 جهت انجام بررسی و گمانه زنی فصل هفتم پژوهش های باستان شناسی شهر تاریخی جرجان به شهرستان گنبد کاووس اعزام گردید و فعالیت خود را شروع کرد.

وی ادامه داد : نیروهای یگان حفاظت پایگاه شرق استان برای حفظ و امنیت ازمیراث گرانبهای شهر تاریخی جرجان بصورت مستمر در محل کاوش حضور دارند.

  مهندس کریمی در پایان اشاره کرد و افزود: شهر تاریخی گرگان(جرجان) در شهرستان گنبدکاووس با شماره 726 در سال 1345در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است .

 "شهر باستانی گرگان مرکز ایالت تاریخی گرگان که در منابع جغرافیایی تاریخی به شهر جرجان معروف است در جنوب غربی شهر امروزی گنبد کاووس و در 85 کیلومتری شمال شرقی شهر استرآباد (گرگان امروزی) قرار دارد.

شهر جرجان یکی از بلاد معتبر در دوره های سامانیان، آل زیار و سلجوقیان بوده که بر اثر حملات مغول ها در 617 هجری قمری از بین رفته است.این شهر بر روی ویرانه ی شهری از دوران پارتی و ساسانی با وسعتی در حدود 1200 هکتار ساخته شده است و از لحاظ معماری شهرسازی بسیار پیشرفته بوده است."

 

فصل هفتم کاوش های باستان شناسی شهر تاریخی گرگان (جرجان) آغاز شد

 

فصل هفتم کاوش های باستان شناسی شهر تاریخی گرگان (جرجان) آغاز شد

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .