عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تنوع اقلیمی استان می طلبد نیاز بیمه ای متناسب با آن برنامه ریزی شود


تنوع اقلیمی استان می طلبد نیاز بیمه ای متناسب با آن برنامه ریزی شود

 دکتر مختار مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان، صبح امروز در نشست یک روزه بیمه محصولات کشاورزی و با حضور دکتر جوادیان عضو هیات مدیره صندوق بیمه کشاورزی کشور، گفت: تنوع اقلیمی منحصرد به فرد استان می طلبد نیاز بیمه ای متناسب با این تنوع اقلیمی برنامه ریزی شود.

دکتر مهاجر افزود: گلستان با سطح زیر کشت 750 هزار هکتاری، البته با احتساب کشت دوم، 33 هزار هکتار باغ و در بحث طیور با ظرفیت جوجه ریزی 21 میلیون قطعه، متوسط در ماه 8 میلیون قطعه جوجه ریزی داریم و نیز در بخش جوجه گوشتی نسبت به کشور در جایگاه بالایی قرار دارد. این پتانسیل کشاورزی گلستان را ویژه می سازد و باید در چشم اندازها، برنامه ریزی ها و تخصیص بودجه هم نگاه ویژه داشت.

متاسفانه از 46 بلایای طبیعی شناخته شده، تمامی آنان در استان حادث شده است. این، ما و صندوق بیمه کشاورزی را وا می دارد با نقشه، برنامه عملیاتی و البته با نگاه حمایتی، کشاورزان استان را مورد توجه قرار دهیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی ادامه داد: در حوزه بیمه عشایر و دام آنها، صندوق بیمه باید برنامه ای داشته باشد. چرا که گلستان میزبان جمعیتی بالغ بر 23 هزار نفر عشایر در یک بازه زمانی هفت ماهه در سال است و پوشش بیمه ای آنان باید در فرآیندی کارشناسی و دقیق مورد بازنگری قرار بگیرد.

رییس ستاد بیمه کشاورزی استان اضافه کرد: انتظار ما از صندوق بیمه این است که در جذب کشاورزان از حداکثر توان برنامه ایی و حمایتی خود بهره ببرد. چه این که در حال حاضر تنها کشاورزانی که در معرض خطر جدی هستند جذب صندوق شده اند. باید در برنامه ریزی به مرحله ای رسید که تمام کشاورزان استان جذب صندوق بیمه کشاورزی شوند.

دکتر مختار مهاجر در پایان گفت: باید در این زمینه خلأهای قانونی مرتفع شود.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : قاسمی
  • بازدید : 984
  • کد خبر : 4050