عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه هماهنگی اجرای موزه بزرگ گلستان برگزار شد

باحضور مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گلستان و مشاور پروژه موزه بزرگ گلستان:

جلسه هماهنگی اجرای موزه بزرگ گلستان برگزار شد

جلسه هماهنگی اجرای موزه بزرگ گلستان برگزار شد

جلسه هماهنگی اجرای موزه بزرگ گلستان با حضور مهندس کریمی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و مهندس فیروز مشاور پروژه موزه بزرگ گلستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان جلسه هماهنگی اجرای موزه بزرگ گلستان در گنبد کاووس  امروز سه شنبه 5 دیماه 96 با حضور مهندس ابراهیم کریمی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان گلستان و مهندس فیروز فیروز مشاور پروژه موزه بزرگ گلستان در تهران برگزار شد.

ابراهیم کریمی در این جلسه خاطر نشان کرد: در استان گلستان به دلیل تنوع جغرافیایی، قومیتی و پیشینه گسترده فرهنگی – تاریخی و  طبیعی و یکی ازظرفیت های منحصربفرد میهن عزیزمان ایران، وجود و بهره مندی از موزه های هدفمند و جامعه ساز ضروری است و حتی گستره فرهنگی این استان، بخش هایی از استان های همجوار را نیز  دربر می گیرد.

کریمی ادامه داد: موزه های استانی از لحاظ وسعت بین 12 تا 20 هزار متر مربع را در بر می گیرد و وسعت موزه بزرگ گلستان در عرصه 20 هزار متر مربع است که 2500 متر مربع آن را زیر بنای موزه تشکیل خواهد داد.

وی در ادامه با اشاره  به اهمیت پروژه موزه بزرگ گلستان و بستر مناسبت راه اندازی آن در استان خاطر نشان کرد: موزه بزرگ گلستان اولین موزه در نوع خود در شمال شرق کشور خواهد بود که در کنار سایر جاذبه های مهم گردشگری شرق استان در گنبد کاووس همچون میراث جهانی گنبد قابوس، شهر باستانی گرگان_جرجان) و ... به عنوان یک مکان مهم گردشگر پذیر بوده و محل نگهداری بیش از 11 هزار شیء فرهنگی-تاریخی است.

وی افزود: اعتبار مناسب جهت تکمیل مطالعات و تهیه طرح های اجرایی و همچنین عملیات اجرایی پروژه در سال جاری تامین گردیده است ؛ نشان از عزم جدی استان گلستان به راه اندازی بزرگترین موزه  شمال کشوردر نوع خود د استان گلستان حکایت دارد.

کریمی در ادامه اهداف ایجاد موزه بزرگ گلستان را برشمرد واذعان کرد: توسعه و تقویت گردشگری پایدار، توسعه و ارتقای سطح فرهنگی جامعه، حفاظت و نگهداری و معرفی دست کم 11 هزار قلم شیء تاریخی و محوطه های فراوان تاریخی در سطح استان از جمله اهداف راه اندازی این موزه بزرگ است.

همچنین راه اندازی بخش های نمایشگاهی، پژوهشی، رفاهی و خدماتی و آموزشی برای موضوعات مختلف اعم از باستان شناسی، مردم شناسی، صنایع دستی، علوم و فنون، میراث طبیعی، مشاهیر منطقه، اسناد و نسخ خطی و ... که همه از ظرفیت های مهم استان محسوب می شوند را از دیگر اهداف راه اندازی این موزه می توان عنوان کرد.

در ادامه جلسه مهندس فیروز فیروز مشاور پروژه موزه بزرگ گلستان نیز با ارایه گزارشی از روند بخش اول مطالعات و اهمیت مسایل زیست محیطی و هویت بخشی شهری در راه اندازی این موزه در گنبد کاووس، برنامه های باقی مانده تا تکمیل طرح ها و جزئیات را تشریح نمود و برای بررسی های مختلف، این موزه را در نوع خود جذاب و منحصر بفرد خواند.

شایان ذکر است موزه بزرگ گلستان در سطح استانی و با توجه به وسعت آن به صورت شبه منطقه ای است و مکان درنظر گرفته شده برای این موزه ، ضلع جنوبی بوستان داریوش در شهرستان گنبدکاووس  می باشد که 20 هزار متر مربع به موزه بزرگ گلستان اختصاص خواهد یافت.

 

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .