عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » سومین جلسه ستاد اشتغال رامیان با حضور مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان برگزار شد.


سومین جلسه ستاد اشتغال رامیان با حضور مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان برگزار شد.

 سومین جلسه ستاد اشتغال شهرستان رامیان با حضور مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان برگزار و وضعیت اشتغال این شهرستان و عملکرد دستگاه های اجرایی در آن بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی، دکتر سعید مازندرانی صبح امروز در جلسه ستاد اشتغال شهرستان رامیان گفت: سهمیه استان در اشتغال فراگیر ۱۹ هزار و ۴۰۰ شغل بوده که تاکنون 74 درصد تعهد اشتغال محقق شده است.

وی افزود: پیش بینی اشتغال رامیان 577 نفر بود که تاکنون تعداد 596 اشتغال ایجاد و در سامانه رصد ثبت شده است که نسبت به سایر شهرستانها عملکرد خوبی صورت گرفته، با این وجود باید جدیت و تحرک بیشتری داشته باشیم تا بتوانیم پاسخگوی نیازجوانان و افراد جویای کار باشیم .

مازندرانی اضافه کرد: میزان اعتبار مشاغل خانگی اختصاص یافته به رامیان 860میلیون تومان است که به عاملیت بانک کشاورزی و بانک سپه برای اجرای مرحله اول این طرح به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: میزان تسهیلات مشاغل خانگی متناسب با طرح بین 5 تا 10 میلیون تومان در نظر گرفته شده است که در موارد خاص با توجه به طرح پیشنهادی متقاضیان این مبلغ تا سقف 20 میلیون تومان نیز قابل افزایش خواهد بود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان در ادامه اظهار کرد: از محل بند الف و ب  تبصره 18 قانون بودجه سال 96 مبلغ 20میلیارد و 500میلیون تومان به شهرستان رامیان اختصاص یافته است که نرخ یارانه آن برای شهرها 2 درصد ، برای روستاهای محروم و مرزی 5 درصد و برای رشته های دانش بنیان 3 تا 8 درصد در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: از مجموع این تسهیلات، 20 درصد آن را بصورت گلوبال در نظر گرفتیم و شهرستان هایی که سریعتر از سهمیه ی خود استفاده کنند  و نیاز به تسهیلات بیشتر داشته باشند میتوانند از آن استفاده کنند.

مازندرانی خاطرنشان کرد: دولت برای کاهش نرخ بیکاری به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی طرح های کاربردی متنوعی پیش بینی کرده است که میتوان از جمله آن به طرح های کارورزی، تکاپو و مشوق های بیمه ای کارفرمایی و سایر طرح ها در قالب برنامه اشتغال فراگیر اشاره کرد.

وی بیان کرد: ظرفیت اعلام شده برای طرح کارورزی شهرستان رامیان  200 نفر که 27 درصد ان محقق شده است و برای تحقق آن در شهرستان تلاش بیشتری باید انجام شود.

در ادامه محمدرضا زنگانه رییس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی رامیان گفت: طول دوره کارورزی حداقل 4 ماه و حداکثر 6 ماه است و بنگاه های اقتصادی که این کارورزان را جذب کنند تا 2 سال از معافیت کامل سهم بیمه کارفرما برخوردار می شوند.

وی با اشاره به اهمیت اشتغالِ فارغ التحصیلان دانشگاهی، افزود: تمام تلاش ما این است که اشتغال موجود را تثبیت و در جهت اشتغال جدید و احیاء کارگاه هاو شرکتها گامهای موثری برداریم.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 665
  • کد خبر : 40997