عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلسه ستاد اشتغال شهرستان آزادشهر برگزار شد


جلسه ستاد اشتغال شهرستان آزادشهر برگزار شد

 به گزارش روابط عمومی اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی آزادشهر، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار گلستان در جلسه کارگروه اقتصادی و اشتغالزایی شهرستان آزادشهر با اشاره به اینکه در حال حاضر مهمترین موضوع اقتصادی و اجتماعی کشور ایجاد اشتغال است, گفت: برابر آمار دریافتی، شهرستان آزادشهر با تحقق 73درصد از سهمیه تعیین شده در سامانه رصد بالاتر از میانگین تحقق سهمیه استان قرار دارد.

محمود ربیعی گفت: توسعه اقتصادی و افزایش سرمایه گذاری های اشتغالزایی اولویت اول امروز تا ده سال آینده کشور ایران است.
معاون اقتصادی استاندار با اشاره به ضرورت ایجاد تعامل و همکاری بیشتر و بهتر بانکها با کارگروه اشتغال و متقاضیان دریافت تسهیلات گفت: در سند چشم انداز قانون برنامه ششم توسعه کشور دستیابی به بیکاری کمتر از ۸/۶در دستور کار است در حالیکه نرخ بیکاری کشور ۱۲/۶ درصد و نرخ استان ۱۲/۷ درصد می باشد . و تحقق این امر مستلزم هماهنگی و تلاش مستمر است.

وی افزود: در بنگاه تولید با ترزیق پول,محصولات تولید می‌شود و این سبب ایجاد شغل می‌شود و در انتها با فروش محصولات دوباره پول به چرخه اقتصادی باز می‌گردد و این امر سبب رونق اقتصادی می شود.

ربیعی تصریح کرد : ایجاد اشتغال با امنیت ملی رابطه مستقیم دارد و اگر این تسهیلات در جهت ایجاد اشتغال واقعی باشد,متضمن امنیت ملی است .

وی آهنگ واگذاری تسهیلات اشتغالزایی به طرحهای دارای توجیه فنی _ اقتصادی در سطح استان را مطلوب ارزیابی کرد و ابراز امیدواری کرد تا پایان سال مالی بتوانیم به اهداف از پیش تعیین شده دست پیدا کنیم.

۱۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در آزادشهر پرداخت می‌شود

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون, کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: سهم شهرستان آزادشهر در پرداخت تسهیلات روستایی حدود ۱۶ میلیارد تومان است و با توجه به یک‌هزار روستا در استان اولویت پرداخت به روستاها, مناطق مرزی و محروم است.

محمد رهبری افزود: برای پرداخت تسهیلات سقفی در نظر نگرفتیم و فرماندار و بخشداران و دهیاران و کلیه دستگاه ها می توانند طرح تعریف کنند و افرادی انتخاب شوند که توانایی اجرای آن را داشته باشند.

وی تاکید کرد: مهم‌ترین نکته‌ای که مدیران دستگاه‌های اجرایی باید به آن توجه کنند راه‌اندازی مشاوره رایگان برای طرح‌های ارائه شده است تا این طرح‌ها دارای توجیه اقتصادی بوده و بر محور محصول بازارمحور و بازار فروش باشد.

رهبری تصریح کرد: سهم شهرستان آزادشهر از 19 هزار و 400 شغل واقعی، یک‌هزار و 569 نفر است و مدیران توجه کنند که اطلاعات درج شده در سامانه رصد, حتما پایش شود تا در ارزیابی مشکلی در ایجاد شغل واقعی ایجاد نشود.

وی ادامه داد: در بحث اشتغال روستایی 12 هزار میلیارد تومان توسط نمایندگان مجلس تصویب شده است و توزیع استانی در حال انجام است. از این مبلغ 3.86 درصد مربوط به استان گلستان بوده که حدود 400 میلیارد تومان است و در قسمت اول 162 میلیارد تومان از آن اعلام شده است

معاون مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان بیان داشت: بانکهای کشاورزی، پست بانک، توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی امید و صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری از موسسات عامل پرداخت تسهیلات اشتغالزایی روستایی هستند.

وی افزود: متاسفانه 68 درصد طرح های ارائه شده در حوزه مشاغل خانگی برای پرداخت تسهیلات تکراری است و اولویت ما در پرداخت, 50 درصد در طرح‌های پشتیبان است.

 

 

 

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 392
  • کد خبر : 41070