عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » چهارمین مسابقه تصویرگران عاشورائی استان گلستان برگزار شد


چهارمین مسابقه تصویرگران عاشورائی استان گلستان برگزار شد

 چهارمین مسابقه تصویرگران عاشورائی استان گلستان برگزار شد

 آئین اختتامیه «چهارمین مسابقه تصویرگران عاشورائی» استان گلستان روز چهارشنبه با حضور مدیر کل سیاسی امنیتی و همچنین مدیر کل اجتماعی استانداری گلستان به همراه مسئولین استانی و شهرستانی و منتخبین این مسابقه در مجتمع فرهنگی هنری گرگان برگزار شد.

مدیر کل سیاسی امنیتی استانداری گلستان در سخنان خود ضمن ابراز خوشحالی و خرسندی از حضور در جمع کودکان و نوجوانان و همچنین توفیقات آنان در همایش تصویرگران عاشورائی اظهار داشت: فرهنگ عاشورا تا در جامعه ای زنده باشد آن جامعه، بالنده و زنده خواهد بود زیرا که مقوله محرم و عاشورای حسینی (ع) باید در همه جهات سیاسی، فرهنگی، هنری، اجتماعی و... جاری و ساری باشد چیزی که امروز دشمن به دنبال امحاء ، تحریف و انحراف آن است که باید بدانیم جامعه ای که فاقد این بعد فرهنگ نباشد جامعه ای بالنده و پویا نیست.

میرباقری ضمن اشاره به غربت امام حسین (ع) در زمانه خود و در کربلا اشاره به توطئه های دشمنان آن زمان کرد و گفت: تاجائی دشمن تبلیغات منفی بر علیه عاشورا داشت که زمین کربلا را شخم زدند، دست زائران حرم امام حسین (ع) را قطه می کردند و تمام تلاش آنها بر این بود که واقعه عاشورا در مسیر زمان محو و فراموش شود، اما این واقعه علاوه بر اینکه در همان خفقان زمان خود بالنده و زنده شد امروز نیز در آستانه اربعین حسینی شاهد حضور بیش از 20 میلیون زائر در کربلای حسینی هستیم.

وی در ادامه تصریح کرد:این ارادت و زیارت چیزی نیست جز عشق به خاندان پیامبر(ص)، حضرت امیرالمومنین (ع) و حضرت زهرا (س] که محرم را در جان ها زنده نگاه داشت.

همچنین وی به تفاوت واقعه عاشورا با تمام وقایع تاریخی پرداخت و گفت: شهادت تعداد محدود افراد بزرگترین جزیان تاریخ را رقم زدند که امروز کودکان و نوجوانان در قالب هنر آن را بروز و ظهور می دهندو این نشان از عشق عزیزان به خاندان امام حسین(ع) او خلق حماسه و اثر است و بنده از همین جابه هنرمندان شرکت کننده تبریک می گویم. زیرا این اثر جدای از اینکه یک اثر هنری است، خلق آن قداست دارد و پدیدآورندگان می باید از این منظر به خود ببالند.

میرباقری در اظهار داشت: رسالت همه ما در جامعه حفظ و احیاء فرهنگ عاشورائی است تا خار در چشم دشمنان اسلام و استکبار باشیم.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیر در سخنان خود ضمن تشکر از همکاری دستگاه های مشارکت کننده در این سوگواره گفت: این همایش با هدف عمق بخشیدن به باورها و اعتقادات دینی کودکان و نوجوانان برگزار شد که بتوانند در قالب یک اثر هنری و ادبی نگاهی نو و دوباره به واقعه عاشورا داشته باشند.

عبدالرحیم سیفی گفت: درکربلا افراد در همه سنین حضور داشتند طوریکه با سن کم ، بزرگترین و زیباترین نقاشی عالم را ترسیم کردند طوریکه برخی با شهادت و برخی با اسارت پیام آور خون و شهادت شدند و درس های مختلفی را آنها برای کودکان و نوجوانان امروز به جا گذاشتند.

درس هایی که عاشورا داد متضمن نسل بشریت است.

وی در پایان سخنان خود به چند پیام از واقعه کربلا اشاره کرد و گفت: درس هایی که عاشورا به ما می دهد متضمن نسل بشریت در دنیا و آخرت هستند و اولین درس عاشورا ولایتمداری و تسلیم محض ولایت بودن است و این اولین الگو و پیام عاشورا بود و دوم به جا آوردن فریضه نماز آن هم در اول وقت است طوری که لشکر امام حسین (ع) در اوج جنگ نماز خود را بجا آوردند و سوم شجاعت، شهامت، صبر در مصائب است که کربلا به ما آموخت.

 

دبیر مسابقه تصویرگران عاشورائی نیز در این مراسم اذعان داشت: شرکت کنندگان می توانستند در سه بخش کودک، نوجوان و بزرگسالان آثار خود را در قالب عکس، نقاشی، فیلم و تصویر گری ، شعر و قطعه ادبی به دبیر خانه ارسال کرده و در مسابقه شرکت نمایند که در نهایت 1871 اثر به دبیرخانه ارسال شد.

سبیکه سادات میرقاسمی گفت: از بین آثار ارسالی 979 اثر مربوط به بخش عکس، 523 اثر نقاشی، 340 اثر ادبی،22 فیلم و 7 اثر تصویرگری بود که ضمن شرکت همه شهرهای استان، بیشترین آثار ارسالی به ترتیب از شهرهای گرگان،گنبد، دلند، مینودشت بود.

بنابر این گزارش 3 داور در هر بخش آثار را مورد قضاوت قرار دادند که در نهایت برگزیدگان اعلام شدند.

چهارمین مسابقه تصویرگران عاشورائی استان گلستان برگزار شد

 

چهارمین مسابقه تصویرگران عاشورائی استان گلستان برگزار شد

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .