عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بازدید وزیر نیرو از سد در حال ساخت نرماب در استان گلستان


بازدید وزیر نیرو از سد در حال ساخت نرماب در استان گلستان

بازدید وزیر نیرو از سد در حال ساخت نرماب در استان گلستان

با توجه به تاکیدات رئیس جمهور و به منظور بررسی آخرین وضعیت سد نرماب، وزیر نیرو و هئیت همراه به اتفاق مهندس حاج رسولیها مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، دکتر صادقلو استاندار گلستان،دکتر رجبی نماینده مردم شهرهای گالیکش، مینودشت، کلاله و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی، مهندس ایرج حیدریان مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان و جمعی از مدیران ارشد استانی و مسئولان شهرستان مینودشت از روند اجرایی پروژه سد نرماب در این شهرستان بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان گلستان، در این بازدید مهندس  چیت چیان وزیر نیرو  فعالیتهای صورت گرفته در اجرای پروژه را مثبت ارزیابی کرد و افزود: یکی از اقدام‌های بسیار خوبی که در این استان صورت گرفته، احداث سد نرماب است که بیش از 190 میلیون مترمکعب آب را برای مصارف مختلف تنظیم می‌کندو با توجه به مشکلات مالی و عدم تخصیص اعتبار مناسب در سال 93 از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است.
مهندس چیت چیان در ادامه افزود: این بازدید با توجه به نگاه شخص رئیس جمهور  به این پروژه در استان و تاکیدات وی پس از گذشت یگ هفته از سفر هیئت دولت به گلستان انجام شدکه ان شاا.. در بودجه سال 94 بتوانیم رقم خوبی جهت تکمیل پروژه انجام اختصاص بدهیم.
وزیر نیرو در ادامه گفت: به برکت طرح سد نرماب، اشتغال زایی خوبی در منطقه ایجاد شده است که با بهره برداری آن بیشتر هم خواهد شد؛ این طرح هم در بخش کشاورزی و هم صنعت و آب شرب برای منطقه مفید خواهد بود وهم‌اکنون 18 هزار هکتار از زمین‌های دیم در منطقه وجود دارد که با بهره‌برداری از این سد به کشت آبی تبدیل می‌شوند.
وزیر نیرو سپس از ساخت 109 سد در نقاط مختلف کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بیش از 600 سد در کشور وجود دارد و 109 سد در حال ساخت است.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان نیر در این بازدید با اشاره به سیمای طرح و چشم اندازها، گفت: در راستای جمع آوری آب های سطحی، عملیات اجرایی سد نرماب از فروردین ماه 1390 آغاز شد و هم اکنون با توجه به کمبود اعتبارات، از پیشرفت فیزیکی 48درصد برخوردار است و کل طرح شامل سد و شبکه حدود 27 درصد پیشرفت دارد.
مهندس ایرج حیدریان در ادامه از سد نرماب به عنوان هفتمین و بزرگ ترین سد استان گلستان نام برد و گفت: با بهره برداری از این سد، حدود 20 هزار هکتار از اراضی شرق استان گلستان تحت آبیاری قرار می گیرد و علاوه بر تامین آب و کشاورزی، میزان 25 میلیون متر مکعب نیز به طور سالیانه به میزان آب شرب شرق استان و صنعت اختصاص می یابد.
حیدریان از جمله مشکلات این طرح را کمبود اعتبار برای حل معضل اسکان مجدد و تسریع در تخلیه روستاهای جنگلده بالا و پایین برای اجرای سیستم انحراف آب، تامین منابع مالی برای  15 درصد سهم دولت، استملاک اراضی و خدمات کارفرمایی عنوان کرد و توجه ویژه وزارت نیرو برای رفع این موانع را ضروری دانست.
وی در پایان افزود: امیدواریم طی این بازدید و همچنین قول مساعد همکاری ریاست جمهوری در سفر کاروان تدبیر و امید به استان گلستان در روند اجرایی آن تسریع شود.

بازدید وزیر نیرو از سد در حال ساخت نرماب در استان گلستان

 

بازدید وزیر نیرو از سد در حال ساخت نرماب در استان گلستان

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب منطقه ای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .