عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » رسیدگی فوری و حضوری به مشکلات مددجویان بهزیستی در قالب پیک امید

مدیرکل بهزیستی استان خبر داد:

رسیدگی فوری و حضوری به مشکلات مددجویان بهزیستی در قالب پیک امید

رسیدگی فوری و حضوری به مشکلات مددجویان بهزیستی در قالب پیک امید

 مدیرکل بهزیستی استان گلستان درمصاحبه با شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز خرسندی ازدهمین سفراستانی کاروان تدبیروامید به استان گلستان افزود: باتوجه به بازدید‌های مستمری که دولت محترم از مراکز نگهداری بهزیستی داشته است و ازنزدیک با مسائل ومشکلات سازمان بهزیستی وجامعه هدف آشناشدند ،نشان از توجه دولت تدبیروامید به دستگاههای حمایتی وجامعه هدف بهزیستی (معلولان،کودکان بی سرپرست و سالمندان) است واینکه دولت محترم خدمات مطلوب‌تری در بخش‌های مختلف تحصیلی، فرهنگی و حمایتی به این افراد خواهدداشت.

خانم رحمانی گفت:در کنار فعالیت سامانه سامد،«پیک امید»نیز برای رسیدگی حضوری و فوری به برخی مسائل و مشکلات اولویت دار مددجویان دراستان راه اندازی شده است و مواردوموضوعاتی که به تشخیص دفترنهادریاست جمهوری دارای فوریت می باشدومددجونیازمند حمایت فوری می باشد به این اداره کل ارجاع داده می شود که کارشناسان دفترنهاد ریاست جمهوری به اتفاق مدیرکل ومسئولین بهزیستی درقالب «پیک امید» بلافاصله به منزل مددجو (معلول ضایعه نخائی،مددجوی آسیب اجتماعی،فرزندان ترخیصی و...)مراجعه می کنندوازنزدیک با مسائل ومشکلات افرادآشنامی شوند ،درادامه مددکاران بهزیستی گزارش کاملی ازشرایط موجودمددجو تهیه نموده ودراسرع وقت پیگیری به آن رسیدگی وپاسخ داده می شود .

ایشان درپایان یادآور شد:درصورتی که موارد مطرح شده وارجاع شده درحوزه وظایف وماموریتهای بهزیستی نباشد با قید فوریت به سایر دستگاههای مربوطه ارجاع می شود.

دراین سامانه 180کاربر بصورن آنلاین و24ساعته در4شیف کاری(8صبح تا14ظهر،14ظهرتا20شب،20شب تا2بامدادو 2بامدادتا8صبح)آماده پاسخگویی وثبت مسائل،مشکلات،پیشنهادات وشکایات مردم ،مددجویان وجامعه هدف بهزیستی می باشند. و مددجویان بهزیستی حتی دردورترین نقاط استان ودرمحیط زندگی خودتنها بایک تماس وارتباط با این سامانه(خط111) بااعتماد به نفس کامل،مسائل ومشکلاتشان را براحتی به گوش دولت می رسانند..
وی کاهش هزینه های دولت و تسریع در رسیدگی و پاسخگویی به این تماس ها را مزایای سامانه سامد برشمرد و گفت: در این سامانه اپراتورها اطلاعات اولیه تماس گیرندگان را از افراد دریافت می کنند و پس از دریافت و ثبت تماس ، از طریق تلفن همراه دریافت شده ، پیامکی شامل کد رهگیری برای تماس گیرنده ارسال می شود که امکان پیگیری را برای وی فراهم می کند.

رحمانی اظهار کرد: تمام دستگاه های اجرایی استان در سامد نماینده دارند و همه تماس هایی که با این سامانه گرفته می شود بسته به این که مربوط به کدام نهاد و یا حوزه باشد ارجاع و پیگیری می شود و مردم با کدهای رهگیری که به آنان داده می شود می توانند بعد از سفر پیگیر مطالبات و خواسته های خود باشند.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل بهزیستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ابطحی
  • بازدید : 1434
  • کد خبر : 4138