عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » کشاورزان گلستانی نسبت به تمدید پروانه بهره برداری چاه ها اقدام کنند

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان:

کشاورزان گلستانی نسبت به تمدید پروانه بهره برداری چاه ها اقدام کنند

کشاورزان گلستانی نسبت به تمدید پروانه بهره برداری چاه ها اقدام کنند

 معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: دارندگان پروانه بهره برداری چاه ها در سال 96 تا انتهای سال نسبت به مراجعه و تقاضای تمدید پروانه بهره برداری برای سال 97 اقدام نمایند.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان مهندس سید محسن حسینی اظهار کرد: بر اساس قانون توزیع عادلانه آب حفر هر گونه چاه با مجوز وزارت نیرو و شرکت های آب منطقه ای مجاز است و هر گونه حفر چاه بدون اخذ پروانه از این شرکت ممنوع است و مرتکبین این عمل ضمن این که موجب خسارت به منابع ارزشمند آبهای زیرزمینی می شوند، به چاه های مجاز اطراف نیز خسارت عدیده وارد می کنند.
وی تصریح کرد: لذا در جهت حفظ حقوق تمامی شهروندان قانون مدار و نیز صاحبان چاه های مجاز پیگرد قانونی نسبت به آنان به عمل می آید.
مهندس حسینی تصریح کرد: لذا مجدانه از کسانی که نسبت به این کار اقدام کرده اند خواسته می شود نسبت به انسداد چاه های غیر مجاز در حضور مامورین ادارات منابع آب شهرستان ها وبا نظارت آنان اقدام نمایند.  
وی افزود: بر اساس قوانین و مقررات، حفر چاه و هر گونه تغییرات در چاه مانند کف شکنی به مجوز شرکت آب منطقه ای نیاز دارد. همچنین بهره برداری از چاه ها نیازمند تمدید پروانه بهره برداری به طور سالانه است و هرگونه بهره برداری از چاه ها بدون اخذ مجوز بهره برداری و یا تمدید پروانه بهره برداری در آن سال ممنوع بوده و ضمن ایراد خسارت بر آبخوان های زیرزمینی، مشمول اخذ جریمه خسارت به منابع آب نیز می شود. لذا از کلیه صاحبان چاه های مجاز تقاضا می شود که هر چه سریعتر جهت انجام امور قانونی مربوط به پروانه بهره برداری معتبر به ادارات منابع آب شهرستان ها مراجعه کنند.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب منطقه ای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .