عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مدیرعامل گازگلستان استفاده از شيلنگهاي لاستيكي تقويت شده مخصوص گاز را مورد تاكيد قرارداد


مدیرعامل گازگلستان استفاده از شيلنگهاي لاستيكي تقويت شده مخصوص گاز را مورد تاكيد قرارداد

مدیرعامل گازگلستان استفاده از شيلنگهاي لاستيكي تقويت شده مخصوص گاز را مورد تاكيد قرارداد.

 به گزارش روابط عمومی گاز گلستان، مهندس جمال لیوانی در همین رابطه گفت: یکی ازمواردی که ضرورت دارد مشترکین محترم گازطبیعی همواره با شروع فصل سرما وبکارگیری وسایل گرمایشی به آن توجه نمایند استفاده از شيلنگهاي لاستيكي تقويت شده مخصوص گازاست . 

وی افزود:رعايت نكات ايمني درخصوص استفاده از شيلنگ‌هاي مناسب براي اتصال وسائل گازسوزبه سیستم لوله‌كشي ساختمان بسیار مهم بوده واز اهميت ويژه وحساسی برخوردار است و چنانچه اين موارد ناديده و يا كم اهميت شمرده شوند در نهايت باعث بروز اتفاقات ناگواري خواهند بود.

  جمال لیوانی تصريح كرد:استفاده از شيلنگ‌هاي لاستيكي معمولي كه از كيفيت مناسبي برخوردار نمي باشد در كوتاه ترين زمان ممكن مستهلك مي‌شوند بنابر اين براي وصل كردن اجاق گاز و ساير وسايلي كه استفاده از شيلنگ براي اتصال آنها به سيستم لوله‌كشي گاز مجاز شناخته شده ،بايد از شيلنگ‌هاي لاستيكي تقويت شده چند لايه استاندارد كه مخصوص گاز ساخته شده است استفاده كرد.

 ايشان درادامه با بيان اين نكته كه براي وصل كردن بخاري به سیستم لوله‌كشي گازهرگز از شيلنگ‌هاي غيراستاندارد مثل آب و...استفاده نشود گفت:مشترکین محترم توجه داشته باشند طول مجاز شيلنگ‌هاي گاز نبايد حداكثراز يك متر و نيم بيشتر باشد وبايد هرچند مدت يكبارمورد بازديد قرار گيرد تا اطمينان حاصل شود كه شيلنگ‌هاي مورد استفاده سوراخ ‌نشده، ترك بر نداشته و از محل بست بريده نشده باشند.

 وي اظهار داشت:شيلنگهايي که ترک دارد را قبل از نشتي گاز حتماً بايد تعويض كرد ضمن اينكه هرگز نبايد در معرض حرارت اجاق گازوساير وسائل گازسوز نيز قرارداشته باشند.

 مهندس جمال لیوانی  افزود:شيلنگ‌هاي گاز را بوسيله بست فلزي مناسب به شيرمصرف و وسايل گازسوز وصل نمائيد وهيچگاه از شيلنگ‌هاي فرسوده وغيراستاندارد استفاده نفرمائيد.

 مدیرعامل گاز گلستان در پایان تاکید کرد:با توجه به اینکه در سنوات گذشته حوادث زیادی ناشی از عدم استفاده از بست مناسب که منجر به نشت گاز و انفجار را داشته و متاسفانه موجب مرگ تعدادی از هم استانیهای عزیز شده است،امید واریم مشترکین محترم با رعایت موارد اشاره شده رفاه خود و خانواده را تامین و از بروز حوادث ناگوار جلوگیری نمایند.



نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت گاز استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .