عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مهارت آموزی 25هزار گلستانی/ دانش آموختگان برای ورود به کار آماده می شوند

مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان:

مهارت آموزی 25هزار گلستانی/ دانش آموختگان برای ورود به کار آماده می شوند

مهارت آموزی 25هزار گلستانی/ دانش آموختگان برای ورود به کار آماده می شوند
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان مهارت آموزی را لازمه اشتغال دانست و گفت: امسال 25 هزار گلستانی در مراکز دولتی فنی و حرفه با فراگرفتن آموزش های لازم برای ورود به بازار کار آماده شدند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان، سید علیرضا حسینی طلب روز دوشنبه در حاشیه بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان گلستان اظهار کرد: تعداد مهارت آموزان مراکز دولتی فنی و حرفه ای گلستان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 31 درصد افزایش دارد که امیدواریم این آموزش ها در نهایت به ورود آسان این افراد به بازار کار منجر شود.
وی بیان کرد: علاوه بر فعالیت 17 مرکز دولتی فنی وحرفه ای، 325 مرکز آزاد و خصوصی هم در گلستان آموزش مهارتی ارائه می دهند که این مراکز فقط در صد روز اخیر به حدود 9 هزار نفر در رشته های گوناگون آموزش دادند.
حسینی طلب بیان کرد: در مراکز آموزش فنی و حرفه ای گلستان 530 رشته آموزش داده می شود و 144 مربی مرد و زن با تخصص های کامل و به روز شده برای تقویت پشتوانه علمی و عملی کارآموزان تلاش می کنند.
مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای گلستان افزایش توان علمی و مهارتی بخش های گوناگون جامعه را از اهداف این اداره کل دانست و گفت: سربازان از بخش های هدف آموزش فنی وحرفه ای بوده که به واسطه زمان اندک تا رسیدن به بازار کار و شغل نیازمند حرفه آموزی و کسب مهارت های بیشتر هستند.
وی افزود: در این پیوند امسال یکهزار و300 سرباز گلستانی از آموزش های مهارتی بهره مند شدند تا با پشتوانه برخورداری از علم روز، خود را برای ورود به بازار کسب و کار آماده کنند.

** مهارت آموزی دانش آموختگان دانشگاهی
حسینی طلب، یکی از دلایل بیکاری گسترده فارغ التحصیلان دانشگاهی را نداشتن مهارت کافی برای ورود به بازار کار دانست و اظهار کرد: تاکنون آموزش های فنی و حرفه ای و مهارتی در دانشگاه ها جدی گرفته نشده است.
به گفته وی؛ توسعه مهارت آموزی نیازمند فرهنگ سازی بیشتر در جامعه است.
وی با بیان اینکه برقراری ارتباط موثر میان دانشگاه ها و آموزش فنی و حرفه ای می تواند به رفع نیاز عملی دانشجویان و مهارت آموزی آنان منجر شود، افزود: کسب مهارت باید به صورت پایه ای و تخصصی باشد که با استفاده از امکانات مراکز دولتی و خصوصی زیرپوشش این مهم قابل انجام است.
حسینی طلب افزود: سمت و سوی برنامه ریزی آموزشی در نظام آموزش مهارتی نیاز به مشخص شدن میزان توسعه منابع انسانی در بخش های صنعت، کشاورزی، خدمات و تجاری دارد تا نسبت شاغلان به جمعیت فعال افزایش و نرخ بیکاری کاهش یابد.
** تدوین سند توسعه آموزش های مهارتی
وی در ادامه به نگارش و تدوین سند توسعه آموزش های مهارتی گلستان اشاره کرد و گفت: تدوین این سند با انجام کارهای کارشناسی در مراحل پایانی قرار دارد و از خرداد 97 اجرا می شود که در نتیجه آن ارائه آموزش های مهارتی در همه دستگاههای دولتی گلستان و براساس اصول و قواعد یکسان انجام خواهد شد.
مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای گلستان بر توجه و ضرورت آمورش مهارتی به زندانیان و معتادان تحت درمان در کمپ های ترک اعتیاد نیز اشاره کرد و گفت: این آموزش ها و تاکید بر افزایش مهارت آموزی می تواند زمینه حضور آنها را در بازار کار پس از پایان دوران حبس و یا ترک کامل اعتیاد ؛فراهم کند.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .