عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ارتقای شاخص های بهره وری در بخش آموزش های دولتی در 10 ماهه سال جاری

رییس اداره آموزش اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان خبر داد:

ارتقای شاخص های بهره وری در بخش آموزش های دولتی در 10 ماهه سال جاری

ارتقای شاخص های بهره وری در بخش آموزش های دولتی در 10 ماهه سال جاری
رییس اداره آموزش اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان، از ارتقای شاخص های بهره وری در بخش آموزش های دولتی در 10 ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
بنابراین گزارش فرهاد شادکام  در این خصوص افزود: از آنجاییکه مفهوم  ارتقای شاخص های بهره وری  بویژه در سالی که به اقتصاد مقاومتی –تولید واشتغال  نامگذاری شده ،  بسیار مهم است  لذا پرداختن به آن یکی از مهمترین برنامه های این اداره کل می باشد.
وی تصریح نمود : بهره وری در اداره کل آموزش فنی وحرفه ای حاصل ارتقا شاخص های کارائی واثر بخشی است و شاخص های کارایی آن دسته از فعالیتهایی هستند که توان ما را در استفاده از منابع  موجود بالاتربرده و   نسبت ستانده  به داده را افزایش می دهند.
شادکام بیان داشت :شاخصهای اثر بخشی به عواملی می پردازند که هدفمندی آموزش را نسبت به اهداف وچشم انداز سازمانی روشن میکنند .بنابراین شاخص هایی مانند متوسط حضور کارآموزان در کارگاههای آموزشی ودرصد قبولی به عنوان شاخص های کارائی وشاخص های مانند تنوع دوره های آموزشی و عدالت اجتماعی در برخورداری از مهارت آموزی از شاخص های اثر بخشی است .
رییس ادار ه آموزش اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان خاطر نشان کرد : این اداره کل در شاخص های  عمده بهره وری توانسته است در سال جاری نسبت به سال قبل افزایش قابل توجهی داشته باشد . به عنوان مثال شاخص های کارائی متوسط حضور کارآموزان در کارگاههای آموزشی از رقم 13.3 نفر در سال گذشته به رقم 14.8 در 10 ماهه سالجاری رسیده است و شاخص های اثربخشی عدالت اجتماعی در مهارت آموزشی با تعریف حجم آموزش های ارائه شده در حوزه دولتی به جمعیت فعال اقتصادی   از 6.69 در سال گذشته به 6.95 ساعت در سال جاری خواهد رسید  که این پیش بینی بر اساس تحقق 3 میلیون و 800 هزار  نفر ساعت تا پایان سال می باشد که حداقل انتظار عملکرد آموزشی حوزه دولتی است .
وی اظهار داشت : تنوع دوره های آموزشی به عنوان یکی دیگر از شاخص های اثر بخشی با هدف پاسخگویی هر چه بیشتر به جامعه هدف آموزشی از 495 حرفه آموزشی در سال گذشته به بیش از 545 حرفه آموزی رسیده است .
شادکام در خاتمه گفت : یکی دیگر از مهمترین شاخص های اثر بخشی اشتغال مهارت آموختگان آموزش های مهارتی است در این خصوص نیز مطابق گزارش های سامانه رصد از مقدار 332  نفر در سال گذشته به 919 نفر تا پایان 10 ماهه سال جاری رسیده است .

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .