عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » با انجام مهندسی مجدد دبی 6 چاه به میزان 66 لیتر بر ثانیه افزایش یافت

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان گلستان:

با انجام مهندسی مجدد دبی 6 چاه به میزان 66 لیتر بر ثانیه افزایش یافت

 معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان گلستان گفت: با انجام مهندسی مجدد منابع تامین گرگان دبی 6 چاه آب به میزان 66 لیتر بر ثانیه افزایش یافته است.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان گلستان، مهندس مهیار خسروی افزود: این عملیات با اعتبار 598 میلیون ريال از محل اعتبارات داخلی و تبصره 3 انجام شده است و مجموع دبی آب این چاه ها از 67 لیتر بر ثانیه به 133 لیتر بر ثانیه افزایش یافته است.
 وی تصریح کرد: با ویدئومتری و تعویض الکتروپمپ چاه شماره یک زیارت میزان آبدهی این چاه از 14 به 43 لیتر بر ثانیه افزایش یافته است.
مهندس خسروی بازسازی چاه ها و انجام عملیات مهندسی مجدد را بسیار کم هزینه تر از حفر چاه دانست و افزود: با ویدئومتری و اسیدشویی چاه شماره دو تیمورآباد میزان آبدهی چاه 10 لیتر بر ثانیه، میزان آبدهی چاه هلال احمر و چاه شماره 3 جلین هر کدام 7 لیتر بر ثانیه افزایش یافته است.
وی اظهار داشت: با ویدئومتری، ترمیم لوله جدار و اسید شویی چاه شماره 8 شصت کلاته میزان آبدهی چاه 10 لیتر بر ثانیه و با انجام ویدئومتری چاه شماره یک مرزنکلاته 3 لیتر بر ثانیه افزایش یافته است.
معاون بهره برداری آبفا گلستان با بیان اینکه یکی از برنامه هایی که در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی انجام شده مهندسی مجدد چاه ها می باشد، گفت: با انجام عملیات مهندسی مجدد منصوبات، اسیدشویی، برس زنی، بک واش و رفع بریدگی لوله جدار چاه ها، میزان آبدهی آن ها بطور قابل توجهی بهبود می یابد.
وی افزود: خشکسالی های اخیر و کاهش نزولات جوی و همچنین افت شدید سطح آب های زیرزمینی موجب شده تا ضمن تغییر رویکرد مدیریت منابع تامین آب، با افزایش توان استحصال آب از منابع موجود و افزایش راندمان آبدهی چاه ها از طریق مهندسی مجدد و بهسازی تاسیسات موجود مشکل کم آبی را مدیریت کنیم.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب و فاضلاب استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ایوبی
  • بازدید : 1144
  • کد خبر : 41750