عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » شهروندان از خرید ماهی از فروشندگان دوره گرد خودداری کنند


شهروندان از خرید ماهی از فروشندگان دوره گرد خودداری کنند

شهروندان از خرید ماهی از فروشندگان دوره گرد خودداری کنند

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی استان گفت: با شروع فصل صید و نزدیک شدن به ایام پایان سال شاهد عرضه انواع ماهیان خوراکی در سطح خیابان ها و معابر توسط برخی افراد هستیم که خلاف ضوابط بهداشتی است.

دکتر محمد حسین مسلمی گفت : علی رغم اینکه شبکه های دامپزشکی شهرستان ها با این گونه افراد برخورد می کنند، ولی متاسفانه هنوز افرادی هستند که از هر فرصتی استفاده نموده و اقدام به عرضه غیر بهداشتی ماهی در سطح معابر می نمایند.

مسلمی اضافه کرد: در برخی مکانها حتی شاهد شستشو و پاک کردن ماهی توسط این افراد هستیم که خود ضایعات ایجاد شده بعضا سبب آلودگی محیط و اعتراض شهروندان می گردد . رییس اداره نظارت استان خاطر نشان کرد: تلاش های زیادی شده که با همکاری شهرداری ها مراکزی تحت عنوان بازار ماهی فروشان فراهم و با ایجاد فضای مناسب فروش و عرضه انواع ماهیان خوراکی موجبات ارتقاء سطح فرهنگ بهداشت عمومی شهروندان را فراهم نماییم.

وی همچنین گفت: به تمام شهروندان استان توصیه می کنیم با توجه به لزوم حفظ سلامت و بهداشت عمومی جامعه، فرآورده های خام دامی خصوصا ماهی که قابلیت فساد پذیری بالایی دارد را از مکانهایی که تحت نظارت دامپزشکی هست خریداری و مصرف نمایند.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل دامپزشکی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .