عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » به طور جدی پیگیر اعتبار رادار هواشناسی هستیم/ تشکر از توجه و پیگیری استاندار گلستان

مدیرکل هواشناسی گلستان:

به طور جدی پیگیر اعتبار رادار هواشناسی هستیم/ تشکر از توجه و پیگیری استاندار گلستان

مدیرکل هواشناسی استان گلستان گفت: تحقق مصوبه خرید، نصب و راه اندازی سامانه رادار هواشناسی در راس برنامه‌های این اداره کل است و به طور جدی پیگیر آن هستیم.

نوربخش داداشی‌تنکابنی با تشکر از توجه پیگیرانه استاندار گلستان به موضوعات هواشناسی به ویژه استقرار رادار هواشناسی در استان تصریح کرد: این موضوع  از موارد بسیار مهمی بود که این اداره کل از سالیان گذشته به دنبال آن بود و بهترین خبر برای ما تصویب این خواسته، در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان بود.
وی ادامه داد: نیاز استان به این رادار هواشناسی با توجه به تغییرات اقلیمی، به ویژه بارش‌های نقطه‌ای دراین منطقه از شمال کشور یک ضرورت عقلانی است و با استقرار این سامانه می‌توان شرایط جوی استان را به شکلی مناسب رصد کرد و نقاط کور را پوشش داد.
داداشی‌تنکابنی ادامه داد: خوشبختانه به واسطه اطلاع‌رسانی مناسب اطلاعات جوی و اثرات مثبتی که این مجموعه در کشور به لحاظ پیش‌آگاهی و پیش‌بینی‌ها داشته، نگاه به این بخش در کشور تقویت شده است و بر این اساس نیز معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و بودجه کشور در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، بر اختصاص اعتبار 18 هزار میلیارد تومانی برای تامین و استقرار رادار هواشناسی تاکید کرده است.
مدیر کل هواشناسی استان گلستان تصریح کرد: از زمان اعلام مصوبه شورای هماهنگی مدیریت بحران، بارها این موضوع را از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان پیگیر هستیم و  مطمئنا با توجه به دغدغه و تاکید شخص استاندار، این پیگیری از طریق کشور نیز انجام خواهد شد.
 
 گفتنی است، استاندار گلستان در آخرین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان به همه مدیران گلستانی تاکید کرد، پیگیر مصوباتی باشند که در استان از سوی دولت تعهد شده است.
 سید مناف هاشمی با اشاره به قول معاون وزیر و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور مبنی بر اختصاص 18 میلیارد تومان برای رادارهای هواشناسی، خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی استان اضافه کرد: تاکنون چند بار برای پیگیری این موضوع به سازمان برنامه و بودجه کشور مراجعه کرده‌اید و این موضوع را پیگیری کرده‌اید، این قول متعلق به معاون وزیر و رئیس این سازمان است و تنها خودش می‌تواند آن را لغو کند.
 وی تاکید کرد: سپردن و ختم همه پیگیری‌ها به رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در استان با توجه به حجم کارها صحیح نیست و به نتیجه نخواهد رسید، بلکه باید مدیر دستگاه استانی تا حصول نتیجه موضوع را شخصا از سازمان برنامه و بودجه کشور پیگیری کند.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل هواشناسی استان گلستان
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : مقسمی
  • بازدید : 505
  • کد خبر : 41951