عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری چهارمین جشنواره مد و لباس اسلامی-ایرانی نگاهی به هویت ایرانی، تاریخ، فلسفه و هنر ایرانیان است


برگزاری چهارمین جشنواره مد و لباس اسلامی-ایرانی نگاهی به هویت ایرانی، تاریخ، فلسفه و هنر ایرانیان است

برگزاری چهارمین جشنواره مد و لباس اسلامی-ایرانی نگاهی به هویت ایرانی، تاریخ، فلسفه و هنر ایرانیان است

سارا اخوت معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان گلستان عنوان کرد: برگزاری چهارمین جشنواره مد و لباس اسلامی-ایرانی در استان گلستان نگاهی به هویت ایرانی، تاریخ، فلسفه و هنر ایرانیان است.

به گزارش روابط عمومی معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان چهارمین جشنواره مد و لباس اسلامی - ایرانی استان گلستان و پنجاه و نهمین نمایشگاه فجر کشوری مد و لباس اسلامی ایرانی  به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری مرکز علمی کاربردی علوم و فنون نوین گلستان و موسسه فرهنگی و هنری خیال آغاز به کار کرد.
سارا اخوت معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان گفت: در این نمایشگاه که از تاریخ 15 لغایت 30بهمن ماه برقرار می باشد ، تعدادی از هنرمندان شهرستان های گرگان و علی آباد در رشته های رودوزی های سنتی ، پوشاک سنتی و پوشاک سنتی کتول حضور فعال دارند.
وی به هدف از برگزاری این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه را ترغیب و تشویق طراحان لباس و فراهم آمدن زمینه مطلوب برای کشف و ظهور استعدادهای خلاق مرتبط با طراحی پوشاک و معرفی طراحان مستعد و توانمند به موسسات ، کارخانجات و تولیدی های پوشاک و هدایت بازار پوشاک به سوی تولید داخلی و تشویق آحاد مردم به پرهیز از انتخاب و مصرف الگوهای بیگانه و غیر مانوس با فرهنگ و هویت ایرانی است.

اخوت در ادامه گفت: امسال در حاشیه برپایی نمایشگاه و جشنواره مد و لباس، 10 کارگاه تخصصی در حوزه مد ولباس ایرانی -اسلامی با حضور هنرجویان، متخصصان و علاقمندان برگزار می شود.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی این اداره کل با بیان اینکه  توجه به حوزه مد و لباس، این روزها، مساله مهمی در جهان است  افزود: این حوزه نه تنها به لحاظ اقتصادی که به لحاظ تاریخی، اجتماعی و هویتی نیازی ست که مدام حس می شود و کشور ما ، با توجه به پوشش های متنوع  اقوام ایرانی، می تواند در حوزه مد و لباس اتفاق های تازه ای را رقم بزند و طراحی های امروزی برگرفته از هویت و تاریخ ایران را به نسل تازه معرفی کند، مدهایی که علاوه بر نو بودن و زیبایی شان، نگاهی به هویت ایرانی و تاریخ و فلسفه و هنر کشور عزیزمان ایران داشته باشد.

چهارمین نمایشگاه مد و لباس اسلامی - ایرانی در استان گلستان و پنجاه و نهمین نمایشگاه فجر به مدت 10 روز  صبح ها  از ساعت 9الی 12  و عصر ها از ساعت 16 الی 21 در محل سوله نمایشگاهی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد ‌جنب تالار فخرالدین اسعد گرگانی برپا است.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .