عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » گلستان رتبه سوم تولید میگو در کشور را دارد

مدیر کل شیلات در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران استان:

گلستان رتبه سوم تولید میگو در کشور را دارد

گلستان رتبه سوم تولید میگو در کشور را دارد

مدیرکل شیلات گلستان گفت: مجتمع پرورش میگو گمیشان تنها مرکز پرورش این میگو در شمال کشور است که با تولید میگوی منحصر بفرد و دارای کیفیت بالا، توانسته است استان گلستان را در رده سوم تولید این محصول در کشور قرار دهد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل شیلات گلستان، مهندس سید جواد قدس علوی با حضور در تور رسانه ای بازدید از پروژه های شیلاتی استان که با شرکت جمعی از  اصحاب رسانه برگزار شد به تشریح مهمترین پروژه های و فعالیت های شیلات پرداخت.
وی با اشاره به 4 طرح اقتصاد مقاومتی و تحول زای شیلات استان اظهار کرد: یکی از مهم ترین طرح هایی که شیلات استان درصدد اجرایی کردن آن است، طرح پرورش ماهی در قفس و پن است که تاکنون 4 منطقه مناسب برای اجرای این طرح مشخص شده و در 2 منطقه طرح اجرایی و به تولید رسیده است.
وی با اشاره به دیگر فعالیت های اداره کل شیلات استان در این زمینه تصریح کرد: سه طرح دیگر از جمله پرورش ماهیان خاویاری، پرورش ماهی با استفاده از چاههای دومنظوره کشاورزی و پرورش میگو، در اولویت کاری شیلات استان است که با اجرایی شدن هر یک از این طرح ها پیشرفت عظیمی در اقتصاد و اشتغال زایی منطقه و کشور شکل خواهد گرفت.
مدیر کل شیلات استان با اشاره به اینکه تنها مجتمع پرورش میگو شمال کشور در استان گلستان و شهرستان گمیشان واقع شده است گفت: استان گلستان به عنوان تنها استان شمال کشور به تولید و پرورش میگو مشغول است و در حال حاضر این مجتمع بدون حتی کوچکترین آلودگی و بیماری به عنوان پاکترین مجتمع پرورش میگو کشور شناخته می شود.
وی با بیان اینکه گلستان علاوه بر میگو می تواند در آینده نزدیک به قطب پرورش زالوی کشور نیز تبدیل شود خاطرنشان کرد: در حال حاضر بزرگترین مرکز تکثیر و پرورش زالوی کشور نیز در استان گلستان مشغول به فعالیت است که این مرکز توانسته با توانمندی متخصصین خود به تازگی به کشف آنزیمی از بدن زالو دست یابند که این اکتشاف ایران را جزو 4 کشوری که در دنیا به این فناوری دست یافته اند قرار داده است.
مهندس قدس علوی با اشاره به افق 1404 شیلات گلستان یادآور شد: چشم انداز تدوین شده در افق 1404 برای طرح پرورش ماهی در قفس ، تولید هشت هزار تن ماهی و ایجاد زمینه اشتغال برای 2 هزار و 880 نفر پیش بینی شده است. همچنین چشم انداز شیلات استان درافق 1404، در مجتمع های تولید ماهیان خاویاری  8هزار و 340 تن گوشت ماهی خاویاری و 400 تن خاویار با اشتغالزایی 4هزار و 800 نفر خواهد بود.
مدیر کل شیلات استان در پایان با بیان اینکه اصحاب رسانه نقش تاثیری گذاری در انعکاس فعالیت های ادارت و معرفی فرصت ها و ظرفیت های سرمایه گذاری به جامعه دارند اظهار کرد: خبرنگاران و اصحاب رسانه به عنوان چشم بینا و تیزبین جامعه می توانند تاثیر بسزایی در معرفی موقعیت های سرمایه گذاری که از سوی دولت در نظر گرفته شده است به جامعه سرمایه گذار کشور داشته باشند که این معرفی می تواند با پیشرفت، توسعه اقتصاد و اشتغال زایی برای جوانان این مرز و بوم همراه باشد.
لازم به ذکر است تور یکروزه اصحاب رسانه در جهت بازدید از فعالیت ها و پروژه های شیلات استان با حضور جمعی از خبرنگاران ، مدیر کل، معاونین و کارشناسان شیلات استان انجام شد که طی آن بازدید از مرکز فناوری نوین تکثیر و پرورش مولد میگو  مجتمع پرورش میگو گمیشان، کانال های آبرسان از دریا به این مجتمع و  شرکت عمل آوری میگو شیل آبزی انجام و با نشست خبری مدیر کل شیلات استان در جمع خبرنگاران پایان یافت.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل شیلات استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : شیلات 1
  • بازدید : 590
  • کد خبر : 42164