عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » انقلاب اسلامی ایران، استقلال و آزادی اجتماعی وسیاسی را برای کشور و مردم به ارمغان آورد

دکتر میراکبری، مشاور و مدیر کل دفتر مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی کشور:

انقلاب اسلامی ایران، استقلال و آزادی اجتماعی وسیاسی را برای کشور و مردم به ارمغان آورد

انقلاب اسلامی ایران، استقلال و آزادی اجتماعی وسیاسی را برای کشور و مردم به ارمغان آورد

به گزارش روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان گلستان ، جشن کارگری سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در محل سالن آمفی تئاتر تامین اجتماعی استان و با حضور مسئولین استانی و نیز دکتر میراکبری مشاور ومدیرکل دفتر مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور به عنوان مهمان ویژه برگزار شد.

دراین مراسم که به همت خانه کارگر استان برگزار شد ، ابتدا نیک نیا مدیرکل تامین اجتماعی استان ضمن خیر مقدم به حضار به خصوص به دکتر میراکبری ، ایام را تبریک گفته و یاد امام (ره) وشهدا را گرامی داشت و به فرموده رهبر معظم انقلاب اشاره کرد که امسال راهپیمایی 22 بهمن از هر سال با شکوهتر خواهد بود.

وی با مقایسه شرایط قبل و بعد از انقلاب اسلامی در خصوص تامین اجتماعی استان گفت : جمعیت استان دراین 40 سال 7 برابر شده در حالیکه تعداد بیمه شده 21 برابر شده است . تعداد شعب از 4 شعبه به 13 شعبه و 6 شعبه اقماری و 5 کارگزاری ارتقاء یافته ، حداقل دستمزد ها از 5400 ریال به میزان 1700 برابر ارتقاء یافته و اکنون با 44 هزار کارگاه فعال دارای 734هزار بیمه شده اصلی وتبعی دراستان هستیم که با 39درصد پوشش بیمه ای ، ماهیانه 50 میلیارد تومان بابت حقوق مستمری بگیران وبازنشستگان و 7 میلیارد تومان هم بابت بیمه بیکاری دراستان پرداخت می نماییم.

وی تاکید کرد که پیگیری ساخت شعب فاضل آباد ورامیان برای انتقال از ساختمان استیجاری خواسته ماست.

درادامه این مراسم دکتر احمد نصرتی مدیر درمان تامین اجتماعی استان گلستان نیز ضمن خیر مقدم به حضار وتبریک ایام دهه مبارک فجر به مقایسه وضعیت درمان سازمان در استان در قبل وبعد از انقلاب اسلامی پرداخت و گفت : در حوزه درمان غیر مستقیم قبلا فقط 100 مرکز و 6 بیمارستان طرف قرار داد با سازمان بود درحالیکه اکنون پس از 40 سال ، 25 بیمارستان و بیش از 1250 مرکز سرپایی ، کلینیک وپاراکلینیکی با این مدیریت طرف قرارداد هستند.

دکتر نصرتی افزود: در بخش درمان مستقیم هم صرفا یک مرکز درمان سرپایی دراستان وجود داشت ولی اکنون دو بیمارستان با ظرفیت یکصد تخت بستری داریم که به زودی یکصد تخت بستری دربیمارستان حکیم جرجانی گرگان نیز به آن افزوده می شود.

وی با اشاره به 9 مرکز درمانی فعال از 15 پروژه افتتاح شده طی 4 سال اخیر ، در حال ساخت ویا درحال پیگیری دراستان یاد کرد و به مواردی همچون : پروژه 8 هزار متری بیمارستان حکیم جرجانی گرگان با 16.5 میلیارد تومان هزینه ، یکصد تخت بستری بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) گنبد کاووس ، درمانگاههای کلاله- مینودشت –آزادشهر –رامیان- بندرگز – گمیشان وآققلا اشاره کرد و شبانه روزی شدن درمانگاه علی آباد کتول – دوشیفته شدن درمانگاه آزادشهر و نیز مجوز نوسازی کامل پلی کلینیک امام خمینی (ره) گرگان را از جمله اقدامات موثر برشمرد.

وی درپایان از حمایتهای اعضای محترم هیئت مدیره سازمان ، مدیرعامل محترم ومعاونین ایشان به ویژه معاونت محترم درمان و نیز از پیگیریهای موثر جناب آقای دکتر میراکبری تقدیر نمود.

دکتر میراگبری مشاور و مدیر کل دفتر مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور نیز به عنوان مدعو وسخنران ویژه این مراسم ضمن تبریک ایام گفت: ما باید از کمترین فرصتها برای اینکه گامی به پیش بنهیم استفاده کنیم و اکنون که انقلاب اسلامی 40 ساله شد و به دوران بلوغ واکمال خود رسیده باید ببینیم در چه مرحله ای و در چه جایگاهی قرار داریم ونقدی منصفانه داشته باشیم تا بتوانیم با خروج از تعارفات معمول که می تواند آسیبی برای جامعه باشد به رفع مشکلات بپردازیم.

وی با طرح این سئوال که آیا انقلاب توانسته است تغییری درنگرش مردم ایجاد نماید ادامه داد : بدون شک در ایران انقلاب اتفاق افتاد و انقلاب ایران منحصر به فرد بود زیرا همه طبیقات اجتماعی وسیاسی کشور درآن نقش داشتند و به دنبال تحقق یک انقلاب در ساختار سیاسی کشور بودند که آن را از یک نظام سلطنتی تک نفره به یک نظام جمهوری تبدیل نمایند.

قبل از انقلاب شاید آزادی اجتماعی وجود داشت ولی آزادی سیاسی وجود نداشت و از سویی دیگردر کشور استقلال سیاسی نبود ،‌ و دستیابی به استقلال سیاسی یک خواست عمومی بود. عدم برگزاری انتخابات واقعی و فرمایشی بودن نمایندگان مردم در مجلس را می توان دلیلی بر این ادعا دانست.

وی افزود : هنر امام(ره) و انقلاب این بود که من ها را به ما تبدیل کرد و بر این اساس خواست واراده اجتماعی بر خواست و اراده فردی ارجحیت یافت واین ما شدن سبب شد که انقلاب پیروز شود ، در جنگ پیروز شویم ، درمقابل تحریمها وتهدیدها نیز مقاومت نماییم وباید بپذیریم که اکثر فشار ها نیز بر دوش طبقات پایین جامعه و همین کارگران وکشاورزان بود. ما در دهه سوم وچهارم انقلاب باید بیش از گذشته مراقب باشیم که این ما شدن دوباره به من تبدیل نشود و این روحیه کم کم تغییر نکند و چه بسا متاسفانه در برخی افراد و مدیران شاهد این تغییر از ارجحیت خواست عمومی و اجتماعی به ارجحیت در منافع فردی هستیم.

وی با اشاره به شعار عدالت وپیشرفت در دهه چهارم انقلاب ، آمارها را دارای آثار تلخ وشیرین دانست وگفت : در بسیاری از حوزه ها ازجمله کشاورزی ، علم ، سیاست ، استقلال و... پیشرفت های قابل توجهی داشته ایم ولی باید بپذیریم که در برخی حوزه ها هم دچار آسیبهای جدی هستیم و نیازمند بازنگری در شیوه های اجرا هستیم.

وی با اشاره به جمله ای از نماینده فقید گرگان در مجلس – مرحوم حجت الاسلام قندهاری – که می گفت ما یک بار انقلاب کردیم و یک عمر نیاز به اصلاحات داریم ، نقد منصفانه و عاری از جهت های سیاسی را عامل پیشرفت کشور وانقلاب دانست و تاکید کرد که : درحوزه کارگری بر اساس آخرین آمار رسمی ، این قشر از جامعه 38 درصد از نظام حقوق ودستمزد طلبکارند و این موضوع سبب سختی معیشت این کارگران که حق طبیعی آنهاست شده است.

وی همچنین با تاثیر عملکرد تامین اجتماعی بر کاهش فقر مطلق و کاهش نابرابری ها به ویژه در استانهای محروم افزایش جمعیت و نیز نسبت بیمه شده در مقایسه با قبل از انقلاب را به عنوان شاهد ادعای خود مطرح کرد وگفت : قبل از انقلاب 17درصد جمعیت 32 میلیونی تحت پوشش بیمه بوده اند درحالی که اکنون 51 درصد جمعیت 80 میلیونی تحت پوشش هستند.

دکتر میراکبری همچنین با تاکید بر لزوم کاهش بدنه دولت و چابک سازی دراین حوزه گفت: در کشور باید دولت کوچک وبخش خصوصی بزرگ شود، حمایتهای اجتماعی باید پررنگ تر شود ، قانونمداری و برابری دربرابر قانون نهادینه شود وقانون صرفا ابزاری برای آرام کردن زیردستان نباشد بلکه ابزاری باشد برای جلوگیری از سوء استفاده بالادستان وصاحبان قدرت.

وی درپایان ضمن تاکید بر ضرورت تلاش مجدد برای ماشدن و حفظ اتحاد وهمبستگی ، در آستانه 40 سالگی انقلاب اسلامی ابراز امیدواری کردکه همه مابتوانیم در درون خود انقلابی ایجاد نماییم و از درون خود را متحول نماییم .

کوهستانی رئیس کانون بازنشستگان استان و عضو مجمع عالی کشور نیز طی سخنانی ضمن خیر مقدم و تبریک ایام ، یاد امامراحل وشهدا را گرامی داشت.

وی انقلاب اسلامی را منحصر به فرد دانست و درمقایسه با سایر انقلابها آن را موجب عزت و عظمت کشور دانست.

کوهستانی به مشکلات ادغام درمان سازمان، بحث 9 بیست وهفتم ، بحث همسان سازی حقوق بازنشستگان ،‌تجهیز بیمارستان گرگان به دستگاه ام . آر.آی و شبانه روزی شدن درمانگاههای استان به عنوان دغدغه های جامعه کارگری و بازنشستگی استان اشاره کرد و از مشاور مدیرعامل پیگیری این موضوعات را خواست.

در ادامه مراسم به 15 نفر از حاضران به قید قرعه 15 فقره وام قرض الحسنه 20 میلیون ریالی از سوی بانک رفاه استان تعلق گرفت و اجرای برنامه هنری پایان بخش این محفل بود.


انقلاب اسلامی ایران، استقلال و آزادی اجتماعی وسیاسی را برای کشور و مردم به ارمغان آورد

انقلاب اسلامی ایران، استقلال و آزادی اجتماعی وسیاسی را برای کشور و مردم به ارمغان آورد

انقلاب اسلامی ایران، استقلال و آزادی اجتماعی وسیاسی را برای کشور و مردم به ارمغان آورد

انقلاب اسلامی ایران، استقلال و آزادی اجتماعی وسیاسی را برای کشور و مردم به ارمغان آورد

انقلاب اسلامی ایران، استقلال و آزادی اجتماعی وسیاسی را برای کشور و مردم به ارمغان آورد



نام دستگاه ارسال کننده خبر : مدیریت درمان تامین اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .