عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری بیست و دومین جلسه ستاد فنی و شورای هماهنگی و برنامه ریزی سازمان جهاد کشاورزی گلستان


برگزاری بیست و دومین جلسه ستاد فنی و شورای هماهنگی و برنامه ریزی سازمان جهاد کشاورزی گلستان

برگزاری بیست و دومین جلسه ستاد فنی و شورای هماهنگی و برنامه ریزی سازمان جهاد کشاورزی گلستان

بیست و دومین جلسه ستاد فنی و شورای هماهنگی و برنامه ریزی سازمان جهادکشاورزی استان گلستان امروز 2 اسفندماه در محل سالن قدس سازمان برگزار شد.

در این نشست دکتر مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان، دکتر بنی عامری مشاور وزیر و مجری طرح توسعه گلخانه های کشور ، دکتر حاجی وند مدیرکل دفتر سردسیری و مجری طرح تغییر کاربری اراضی شیبدار ، چوپانی رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان و مدیران ستادی و مدیران شهرستانی جهادکشاورزی استان گلستان حضور داشتند.

دکتر مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان در این نشست در خصوص دستور کار جلسه و سیاستها و برنامه ها ی گلخانه ها و اراضی شیبدار مشکلات و راهکارهاو همچنین جذب اوراق و اعتبارات هزینه ای و تملکی سخن گفت و به بررسی پیشرفت فیزیکی توسعه ی گلخانه ها پرداخت.

در ادامه مهندس صادقی مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان در حوزه ی اراضی شیبدار و طرح گلخانه ها گزارشی ارائه کرد.

در ادامه مهندس باقری معاون باغبانی سازمان و مجری طرح تغییر کاربری اراضی شیبدار استان درباره ی اقدامات شهرستانها در توسعه باغات در اراضی شیبدار مطالبی بیان کرد.

سپس مهندس علیزاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کلاله گزارشی از روند توسعه گلخانه های استان ارایه کرد.

در ادامه مهندس رستمی کارشناس اتاق بازرگانی به برنامه ها و سیاستهای کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان اشاره و بر ضرورت اهمیت اطلاع رسانی در این خصوص تاکید کرد.

سپس دکتر حاجی وند مدیرکل دفتر سردسیری و مجری طرح تغییر کاربری اراضی شیبدار گفت:

براساس شیوه نامه ای که جناب وزیر اعلام کردند مصوبات کارگروه استانی اراضی شیبدار قابل اجراست و نیاز به طرح یا کمیسیون دیگری ندارد.

وی افزود: در خصوص اراضی ملی ما به هیچ وجه موافق تغییر کاربری یا تخریب یا تبدیل نیستیم ما دنبال احداث باغ هستیم و البته باغاتی که اقتصادی و مثمر باشد .

مدیر کل دفتر سردسیری و مجری طرح تغییر کاربری اراضی شیبدار افزود: سامانه ی الکترونیکی را برای اراضی شیبدار راه اندازی کرده ایم که با ایجاد این سامانه امیدواریم تا اندازه ای مشکلاتمان در این بخش مرتفع شود.

دکتر حاجی وند در ادامه سخنانش گفت: قوانین واگذاری موجود در سازمان جنگل ها و مراتع کاملا مشخص است براساس این قوانین ، سامانه طراحی شده و به زودی انشالله رونمایی خواهد شد .

وی افزود: استان گلستان اولین و آخرین استانی است که دارای ردیف اعتباری مشخص است و منابع اعتباری اراضی شیبدار با پیگیری های جدی به عمل آمده برای سال 97 تعیین شده است.

در ادامه دکتر بنی عامری مجری طرح توسعه گلخانه های کشور به ارایه سیاستها برنامه ها و اقدامات صورت گرفته در وزارت جهاد کشاورزی در جهت تسهیل در طرح توسعه گلخانه ها پرداخت.

وی افزود : ما باید 50 درصد تولیدات خود را صادر کنیم .و تولید اقتصادی نمی شود مگر اینکه در بعد بازرگانی نگران تولید با کمیت مناسب و با کیفیت بازار تقاضا باشید.

همچنین در این جلسه، مقرر شد حسب شناسایی ۱۴ هزار هکتار از اراضی ملی توسط مدیریت منابع طبیعی، امسال با هماهنگی کارگروه استانی طرح توسعه باغ های دیم در اراضی شیبدار و مدیریت باغبانی استان، ارقام و گونه های سازگار و تجاری مشخص و نسبت به احداث باغات اقدام شود.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .