عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برای رسیدن به رشد اقتصادی 8 درصدی کشورباید سالانه 720 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در کشور صورت گیرد

رئیس سازمان صنعت ،معدن وتجارت گلستان :

برای رسیدن به رشد اقتصادی 8 درصدی کشورباید سالانه 720 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در کشور صورت گیرد

برای رسیدن به رشد اقتصادی 8 درصدی کشورباید سالانه 720 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در کشور صورت گیرد

حسینقلی قوانلو در نشست استاندار گلستان با فعالان اقتصادی استان گفت:با توجه به هدفگذاری دولت برای رسیدن به رشد اقتصادی 8 درصدی باید سالانه 720 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در کشور صورت گیرد تا این هدف محقق شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ،معدن وتجارت گلستان ،حسینقلی قوانلو در نشست استاندار گلستان با فعالان اقتصادی استان در محل هتل بوتانیک گرگان برگزار گردید،گفت:دولت برای رفع مشکلات اقتصادی کشوررشد 8 درصدی را هدفگذاری کرده واین بدان معناست که برای تحقق این هدف مهم باید حدود 35 تا 40 درصدGDP فعلی کشور سرمایه گذاری انجام شود یعنی سالانه 720 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در سطح کشور باید اتفاق بیفتد.

وی افزود :سهم استان گلستان از این حجم سرمایه گذاری حدود 7000 هزار میلیارد تومان می شود که با توجه به سهم 10 درصدی بخش صنعت استان از GDP استان ،باید سالانه 700 میلیارد تومان در این بخش سرمایه گذاری صورت گیرد.

به گفته قوانلو،میانگین چند سال اخیر حجم سرمایه گذاری صورت گرفته در بخش صنعت استان در بهترین شرایط حدود 400 میلیارد تومان بوده وبرای رسیدن به سهم 700 میلیارد تومانی نیاز به یک عزم جدی وتلاش گروهی داریم و ضمن این که دنبال جذب سرمایه گذار خواهیم بود،از شما فعالان اقتصادی استان می خواهیم که با توسعه فعالیت خود سهم بسزایی در تحقق این هدف بزرگ داشته باشید.

وی با اشاره به حجم کل سرمایه گذاری بخش صنعت استان گفت:طبق بررسی هایی که بعمل آورده ایم مشخص شده که حجم زیادی از سرمایه گذاری حدود 6000 میلیارد تومانی بخش صنعت استان توسط حدود 40 نفر از سرمایه گذاران صورت گرفته که اگر این افراد ظرفیت واحد وحجم سرمایه گذاری خود را افزایش دهند می توانند در توسعه اقتصادی استان و اشتغال جوانان جویای کار نقش بسیار موثری داشته باشند.

قوانلو گفت:این که وضعیت اقتصادی کشورروبه بهبوداست حتی در آمارهای بانک جهانی وصندوق بین المللی پول نیز مشخص است وبراساس پیش بینی های این نهادهای بین المللی اقتصادی ایران در سالجاری به 5 درصد خواهد رسید.

وی گفت:در 11 ماه امسال حجم سرمایه گذاری بخش صنعت استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 68 درصد رشد داشته واگر همه دستگاههای اجرایی وبانکها کمک کنند و مشکل نقدینگی واحدها نیز حل شود ما قول می دهیم سال آینده حجم سرمایه گذاری این بخش بجای 68 درصد 100 درصد رشد داشته باشد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان
تأیید کننده خبر : admin
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 504
  • کد خبر : 43307