عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی استان در ایام نوروز


تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی استان در ایام نوروز

تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی استان در ایام نوروز
به گزارش روابط عمومی دامپزشکی استان گلستان در جلسه ای که به منظور برقراری اکیپ های نظارت بهداشتی در دامپزشکی استان برگزار شد، دکتر محمود رضا وفایی مدیر کل دامپزشکی استان از اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی دامپزشکی ویژه ایام نوروز خبر داد.

دکتر محمود رضا وفایی مدیر کل دامپزشکی استان گفت: به منظور حفظ و حراست از سلامت مصرف کنندگان انواع گوشت و فرآورده های خام دامی و ارتقاء سطح بهداشت عمومی جامعه ، طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی دامپزشکی ویژه ایام نوروز در مراکز توزیع و عرضه (قصابیها، فروشندگان گوشت ،مرغ بسته بندی شده، رستورانها و غذاخوریهاو غیره) در قالب 114 اکیپ نظارتی(ستادی) و بازرسی(عملیاتی)و تعداد 1426 نفر روز در سطح استان طی ایام عید نوروز (25 اسفند ماه لغایت 14 فروردین) انجام خواهد شد.

مدیر کل دامپزشکی استان گفت: از کلیه مسافرین و شهروندان محترم درخواست می شود که در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی(کشتار دام در کنار جاده ها، تفرجگاهها ، فروش گوشت قرمز فاقد مهر بازرسی دامپزشکی، فروش لاشه مرغ غیر بسته بندی شده ، حمل غیر مجاز گوشت در خودروهای غیر مجاز و فاقد یخچال ، فروش انواع گوشت و فرآورده های خام دامی دارای ویژگیهای نامطلوب و غیر بهداشتی و غیره) مراتب را از طریق شماره تماس 1512 به اطلاع نزدیکترین شبکه دامپزشکی شهرستان برسانند.

وی افزود:مصرف غذای ناسالم در جامعه عواقب نامطلوب بهداشتی و تغذیه ای فراوانی به همراه دارد که می توان به بیماری مشترک انسان و دام اشاره کرد که درمان آن مستلزم هزینه برای شهروندان می شود.

وفایی یادآور شد : در برخی موارد اکیپهای نظارت دامپزشکی در قالب اکیپ های مشترک با سایر ارگان ها از جمله مرکز بهداشت ، دانشگاه علوم پزشکی و نیروی انتظامی صورت میگیرد.

در نوروز سال 1396 نزدیک به 2760 مورد بازدید از مراکز عرضه و تولید انواع فرآورده های خام دامی در سطح استان گلستان انجام گرفت و طی این بازدیدها حدود 4700 کیلوگرم فرآورده غیر قابل مصرف کشف ، ضبط و معدوم سازی شد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل دامپزشکی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .