عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » گلستان عاری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان است


گلستان عاری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان است

گلستان عاری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان است

مدیرکل دامپزشکی استان اعلام کرد: گلستان عاری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان است و تا کنون هیچ موردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان گلستان مشاهده نشده است.

دکتر محمود رضا وفایی گفت: با تلاش و زحمات همکاران ما در مجموعه دامپزشکی استان و هماهنگی و همکاری دستگاههای مربوطه اعم از استانداری،جهاد کشاورزی ، مرکز بهداشت ، محیط زیست و نیروی انتظامی موردی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان مشاهده نشده است، ولی با این وجود مواکداً به فعالان حوزه طیور استان توصیه می کنیم ضوابط بهداشتی و قرنطینه ای دامپزشکی را جدی گرفته و هر گونه تلفات غیرعادی طیور را بلافاصله به شبکه دامپزشکی شهرستان محل خود گزارش نمایند.

مدیر کل دامپزشکی استان تأکید کرد: برای پیشگیری لازم است مدیریت واحدهای پرورش طیور صنعتی با تشدید ضوابط بهداشتی – قرنطینه‌ای نسبت به محافظت گله‌‌های خود اقدام نمایند.

وفایی افزود:کارشناسان دامپزشکی به طور مستمر تمامی کانونهای مستعد بیماری اعم از دریا،تالابها ، آبندانها و بازارچه های هفتگی را مورد بازدید و نمونه برداری قرار داده و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک سریعاً ضوابط قرنطینه ای را اجرایی خواهد نمود. در همین راست از هم استانی های عزیز تقاضا می شود به صورت جدی از خرید طیور زنده بازارهای محلی خودداری نمایند.

بدیهی است مصرف گوشت طیور و تخم مرغ که در مراکز مجاز عرضه می‌شود، هیچ گونه مخاطره‌ای برای مصرف کنندگان ندارد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل دامپزشکی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .