عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » همزمان با روزهای پایان سال الگوهای صحیح مصرف آب به دانش آموزان آموزش داده شد


همزمان با روزهای پایان سال الگوهای صحیح مصرف آب به دانش آموزان آموزش داده شد

سرپرست روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان گلستان گفت: همزمان با روزهای پایان سال الگوهای صحیح مصرف آب به دانش آموزان دبستان 17 شهریور آموزش داده شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان گلستان، رقیه ایوبی در گفتگو با پایگاه خبری شرکت افزود: همه ساله در روزهای پایانی سال و با انجام سنت نیکوی خانه تکانی و نظافت منازل با افت منابع آبی مواجه می شویم.
وی افزود: با توجه به استفاده از آب آشامیدنی در این ایام برای شستشو و دیگر مصارف خانگی، لزوم رعایت اصول صحیح مصرف آب شرب ضروری  است.
ایوبی با بیان اینکه دانش آموزان می توانند بعنوان سفیران آب روش های الگوی مصرف را به خانواده ها منتقل نمایند، تصریح کرد: آموزش صحیح می تواند موجب تغییر رفتار نسل های آینده برای حفظ منابع ارزشمند آب شود.
سرپرست روابط عمومی آبفا گلستان اظهار داشت: حساس سازی اقشار مختلف جامعه نسبت به اهمیت و محدودیت های منابع آبی می تواند در کاهش هدررفت آب موثر باشد.
وی گفت: شست و شوی فرش و قالیچه با استفاده از شیلنگ که بصورت مداوم باز است به جای بهره گیری از چند سطل آب و یا سپردن فرش ها به مراکز قالیشویی، استفاده از فشار آب شیلنگ برای نظافت حیاط و پارکینگ منازل به جای بهره گیری از جارو و آب پاش، شستن خودرو با شیلنگ به جای استفاده از سطل آب و دستمال از جمله مصادیق بارز هدر روی آب است که رعایت و انجام صحیح آنها می تواند به حفظ وضعیت متعادل شبکه توزیع آب شهری کمک کند.
ایوبی تاکید کرد: از ماشین لباسشویی با ظرفیت کامل باید استفاده کرد و با بستن شير آب در زمان استحمام می توان از هدررفت این نعمت خدادادی جلوگیری نمود.
وی در پایان از خانواده ها خواست انجام نظافت منزل را به آخرین روزهای پایانی سال موکول نکرده و در یک دوره زمانی تدریجی از آب برای مصارف ضروری خود استفاده کنند.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب و فاضلاب استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ایوبی
  • بازدید : 552
  • کد خبر : 43392