عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ۳۰ هزار شغل در سال ۹۷ در استان گلستان ایجاد می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان:

۳۰ هزار شغل در سال ۹۷ در استان گلستان ایجاد می‌شود

۳۰ هزار شغل در سال ۹۷ در استان گلستان ایجاد می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان گفت: براساس نشست های مختلفی که برگزار شده برای سال ۹۷ ایجاد حدود ۳۰ هزار شغل جدید در استان گلستان پیش‌بینی شده است.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان، محمود ربیعی در آخرین جلسه کارگروه اشتغال استان در سال 96 اظهارداشت: تاکنون 106 درصد از تعهدات اشتغال استان محقق شده و توانستیم بیش از 20 هزار شغل در استان ایجاد کنیم.

وی یادآور شد: در نیمه نخست امسال به دلایل مختلفی از جمله اشکال در سامانه رصد و برگزاری انتخابات و گرفتاری های اداری عملکرد خوبی در این زمینه نداشتیم اما در نیمه دوم سال با آمدن استاندار کارها سرعت بیشتری پیدا کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری با اشاره به برنامه اشتغال استان در سال 97 خاطرنشان کرد: تاکنون 4 جلسه پیرامون این موضوع در استان برگزار و قرار شد تا برنامه اشتغال استان نسبت به سال 96 رشدی 50 درصدی پیدا کند و به حدود 30 هزار شغل برسد.

وی ادامه داد: این در حالی‌ست که در کلان کشور افزایش ایجاد اشتغال برای سال آینده حدود 8 درصد بوده اما در استان گلستان بنا به دلایلی این رشد را پیش بینی کردیم.

ربیعی بیان داشت: قراردادهای خوبی با بخش خصوصی منعقد شده و در سیستم اداری برای مواجهه با سرمایه گذاران تسهیل گری اتفاق افتاده و سرمایه گذاری‌های خوبی هم در راه است. با این شرایط پیش بینی می کنیم سال 97 سال شکوفایی و رونق اقتصادی استان خواهد بود.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال نیاز به زیرساخت دارد، گفت: مهم ترین زیرساخت در این موضوع بحث جذب سرمایه گذار است که با وجود همه مشکلاتی که در استان وجود دارد و همه از آن مطلع هستیم، شرایط خوبی برای جذب سرمایه‌های بخش خصوصی فراهم شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گلستان یادآور شد: از ابتدای امسال در قالب رونق تولید، طرح های مربوط به کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، اشتغال روستایی و فراگیر و غیره بیش از 950 میلیارد تومان تسهیلات در استان جذب شد که به طور قطع اثرات آن در سال آینده دیده می‌شود.

وی خطاب به مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی حاضر در این جلسه گفت: دستگاه‌ها تا 10 روز کاری فرصت دارند نظرات خود را در زمینه برنامه اشتغال استان به صورت مکتوب ارائه کرده و تعهد خود را اعلام کنند.


 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 458
  • کد خبر : 43530