عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اعتماد عمومی به استاندارد درگلستان 14 درصد افزایش داشت

با اعلام نتایج طرح پرسشگری استاندارد:

اعتماد عمومی به استاندارد درگلستان 14 درصد افزایش داشت

اعتماد عمومی به استاندارد درگلستان 14 درصد افزایش داشت

محمود فرمانی مدیر کل استاندارد گلستان گفت: با اعلام نتایج طرح پرسشگری استاندارد که با هدف سنجش میزان اعتماد عمومی و بهبود نگرش مردم نسبت به استاندارد انجام گرفت حدود 14 درصد نسبت به سال 95 افزایش داشته است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد گلستان، محمود فرمانی در خصوص این طرح گفت: این طرح کشوری بوده و بدون آگاهی قبلی پاسخ‌دهندگان، در تمامی استان‌های کشور و در تاریخ‌هایی که توسط معاونت تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد ایران مشخص شده بود از طریق توزیع پرسش‌نامه‌های 16 سئوالی، در خصوص میزان اعتماد عمومی نسبت به استاندارد و نیز سنجش تغییر در نگرش و رفتار مردم هنگام خرید کالا در فروشگاه های زنجیره ای انجام شد.

این مسئول تصریح کرد: این طرح از سال گذشته آغاز و در واقع ادامه فعالیت‌های سال 95 با شاخص عملکردی سنجش میزان رشد اعتماد عمومی و بهبود نگرش و رفتار مردم نسبت به استاندارد است که بر اساس برش استانی طرح پرسش‌گری و نیز میزان جمعیت استان گلستان، تعداد پرسش‌نامه‌هایی که بهاستان اختصاص داده شد، 89 عدد بود.

محمود فرمانی مدیر کل استاندارد گلستان ادامه داد: اطلاعات پرسشنامه های مذکور پس از تکمیل، در سامانه مربوطه وارد و اصل پرسشنامه ها به سازمان ملی استاندارد ایران جهت بررسی و اعلام نتیجه کلی ارسال شد.

وی با اعلام نتایج این طرح توسط سازمان ملی استاندارد گفت: با جامعه آماری 89 نفری کل امتیازات شاخص ها در سال96،افزایش حدود 14 درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می دهد.

محمود فرمانی گفت: در این طرح 46 درصد پاسخ دهندگان زن و54 درصد مرد بودند و 56 درصد در هنگام خرید کالا به علامت استاندارد و23 درصد به کیفیت کالا توجه می کنند و همچنین 62 درصد،اطلاع رسانی از طریق صدا و سیما را موثرترین شیوه انتخاب کردند و82 درصد رعایت و اجرای استانداردها توامان مصرف کننده، تولید کننده، صادر کننده به نفع همدیگر رااعلام کردند.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل استاندارد گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .