عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اهدای عروسک بومی و محلی «آفتو» به مهمانان نوروزی


اهدای عروسک بومی و محلی «آفتو» به مهمانان نوروزی

كانون پرورش فكري کودکان و نوجوانان استان گلستان در آستانه فرارسيدن نوروز باستانی اقدام به تهيه عروسك بومي و محلي با عنوان آفتو نموده و به كودكان و نوجواناني كه به عنوان مهمان نوروزي وارد استان گلستان مي شوند اهدا خواهد نمود.

به گزارش روابط عمومي اداره‌كل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان گلستان، عبدالرحيم سيفي مديركل كانون گلستان هدف از اجراي اين برنامه را معرفي كانون و آشناسازي كودكان ساير استان‌ها با فرهنگ و آداب و رسوم بومي و محلي گلستان دانسته و بيان داشت: اداره‌كل كانون پرورش فكري با مشاركت جمعيت هلال احمر استان ضمن برپایی ایستگاه‌فرهنگی‌هنری کتاب‌خانه‌ی سیار و برگزاری مسابقه نقاشی و دل‌نوشته و اجرای فعالیت‌های جذاب و متنوع در ورودي شهرستان گرگان، عروسك بومی و محلی آفتو را به كودكان و نوجوانان اهدا خواهد نمود.

گفتنی است فلسفه‌ی عاروسک آفتو چنین است که از دیرباز مردم به فکر این بودند که با نذر و نیاز از پروردگار برای پرورش محصولات طلب باران می‌کردند اما این درخواست و طلب باران همیشگی نبوده چه بسا که زمان‌های زیادی باران می‌بارید و از آفتاب خبری نبود، در حالی که نیاز به آفتاب هم به همان اندازه که باران اهمیت داشت برای بارور شدن و یا درو کردن محصولات ضروری بود. از آن جا بود که در استان گلستان افسانه‌ی عاروسک آفتو پدید آمد و سینه به سینه طلب آفتاب در کنار باران نقل شده است.

لازم به توضیح است، این عروسک با وسایل بسیار ساده مانند یک توپ کوچک پلاستیکی و تکه‌ای پارچه به عنوان لباس و با مقداری چوبک جارو ساخته شده است.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .