عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ارزیابی فعالیت های مدیریت مصرف آب گامی موثر در اشاعه فرهنگ سازگاری با کم آبی است


ارزیابی فعالیت های مدیریت مصرف آب گامی موثر در اشاعه فرهنگ سازگاری با کم آبی است

 سرپرست روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان گلستان گفت: ارزیابی فعالیت های مدیریت مصرف آب گامی موثر در اشاعه فرهنگ سازگاری با کم آبی است.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان گلستان، رقیه ایوبی گفت: با آگاهی دادن به کارکنان و نهادینه کردن فرهنگ استفاده صحیح از آب در دستگاه های اجرایی می توان این فرهنگ را به خانواده ها منتقل کرد.
وی اظهار داشت: ترویج اقدامات مدیریت مصرف آب و بکارگیری صحیح تجهیزات از جمله اقدامات فرهنگی و آموزشی است که در زمینه اصلاح الگوی مصرف آب می توان انجام داد.
سرپرست روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان گلستان با اشاره به روش های اجرایی کردن کاهش مصرف آب گفت: اجتناب از باز گذاشتن شير آب در مواقع ضروري، اجتناب از شستشو با فشار زياد و شلنگ، رها نكردن جريان آب شستشو يا آبكشي، خيساندن ظروف كثيف قبل از قرار دادن آن ها در ظرفشويي جهت كوتاه كردن زمان شستشو، پركردن ظرفشويي ها با حداكثر ظرفيت جهت به حداقل رساني دفعات شستشو، آبياري باغچه در صبح زود يا دير هنگام شب براي محدود كردن تبخير و جلوگيري از سوختن گياهان، تنظيم جريان آب مطابق با نوع شستشو، بررسي كنتور آب حداقل ماهي يكبار از اقدامات آموزشی و فرهنگی موثر در جهت کاهش مصرف آب می باشد.
وی با اشاره به اقدامات مدیریتی که در جهت کاهش مصرف آب می توان انجام داد، خاطرنشان کرد: محاسبه هزينه هاي مصرف آب براي واحدهاي سازمان، شناسايي فعاليت هايي كه مصرف آب بالايي دارند، مشخص كردن مكان هايي كه مصرف آب بالايي دارند، بررسي مرتب تجهيزات لوله كشي جهت جلوگيري از نشتي، تعويض واشرهاي معيوب و تعمير لوله هاي آب آسيب ديده در دوره زمانی مشخص، انتخاب گياهاني كه با اقليم و بارندگي منطقه سازگار است، پرهيز از ايجاد باغچه هايي كه به سرعت خشك مي شوند از جمله اقدامات مدیریتی می باشد.
وی افزود: با نصب تنظيم كننده جريان آب روي سردوش براي كاهش مصرف آب از 20 ليتر در دقيقه به 12 ليتر در دقيقه می توان تا 40 درصد از هدررفت آب پیشگیری کرد.
ایوبی تاکید کرد: نصب شيرهاي زمان دار، استفاده از فلاش تانك دو زمانه، نصب سيستم خودكار آب پاشی، تعبيه شيب جهت نفوذ آب به خاك بدون فرسايش آن، استفاده مجدد از آبي كه در آشپزخانه براي شستشوي ميوه ها و سبزيجات استفاده شده است براي آبياري، جمع آوري آب باران براي آبياري، نصب كنتور در هر واحد براي پايش ميزان مصرف آب، نصب دستگاه ذخيره آب در مكان مناسب از اقداماتی است که می توان با صرف هزینه اندک به مقدار زیادی از هدرروی آب جلوگیری کرد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب و فاضلاب استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ایوبی
  • بازدید : 619
  • کد خبر : 43656