عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دیدار صمیمی دکتر مختار مهاجر با کارکنان جهاد کشاورزی شرق استان


دیدار صمیمی دکتر مختار مهاجر با کارکنان جهاد کشاورزی شرق استان

دیدار صمیمی دکتر مختار مهاجر با کارکنان جهاد کشاورزی شرق استان

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان و حجت الاسلام معصومی فر مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان با کارکنان جهادکشاورزی شرق استان در نمازخانه مدیریت جهاد کشاورزی گنبد کاووس،چهارشنبه پانزدهم فروردین ۹۷ دیدار کرد.

دکتر مهاجر با تبریک فرارسیدن سال جدید و نو شدن طبیعت ، ایام رجب و میلاد مولود کعبه و پیام آور محبت و خوبی و...را تبریک و تهنیت گفت و از زحمات همکاران تقدیر کرد.

وی از پیام تقدیر و تشکر مهندس کشاورز معاون وزیر پس از بازدید از مزارع استان خبر داد و گفت انشاله فعالیتهایی که انجام میدهید در پیشگاه الهی نیز برایتان ذخیره شود.

دکتر مهاجر بیان کرد : اما صادق ( ع) فرمودند : سه چیز انسان را برجسته و در بین مومنان شاخص می کند:

۱_نماز : برکت نماز را تقویت کنید و اول وقت نماز بخوانید.

۲_ حفظ اسرار: اسرار خود و اداره را حفظ کنید.

۳_ انفاق و دستگیری از یکدیگر

وی افزود : در دو سال گذشته رکورد عملکرد گندم را استان گلستان داشت، چه در سال پر باران با ۲۰ درصد بارندگی بیشتر از میانگین بارندگی سال های قبل و چه در سال خشک با ۴۰ درصد بارندگی کمتر از میانگین بارندگی . وتحقق این امر بعلت تعامل خوب مروجین و کارشناسان با کشاورزان و توصیه های فنی بجا است.

ایشان بیان کرد: برای آموزش هیچ محدودیتی وجود ندارد یاد بگیرید و هیچ فرصتی را از دست ندهید. نگهداشتن محصولات امسال کار مهمی است، در مواقع لازم استفاده از سموم مدیریت درستی است و سموم هیچ ماندگاری در طبیعت ندارند و اغلب سموم دوره کارنس کوتاهی دارند. با توجه به شرایط بارندگی حتی مزارع دیم ماهم مثل مزارع آبی می توآنند عملکرد تا ۷ تن در هکتار داشته باشند.

دکتر مهاجر تاکید کرد: بحران آب را باید قبول داشته و جدی بگیریم. و مدیریت بحران باید در دستور روزانه هر فرد قرار داده شود. و به سمت مصرف بهینه آب برویم. روشهایی از جمله:

حفظ آب باران با کشت مستقیم و کم خاکورزی و حفظ بقایای گیاهی و ... میتوان مدیریت کرد.

ایشان بیان کرد: همه کارهای تخصصی زمانی به نتیجه میرسد که نظم و انظباط اداری داشته باشیم. باید حساسیت در رابطه با رشته و کار و دستگاه خودمان داشته باشیم. و مشوق زنان روستایی و کشاورزان باشیم. اگر ما حس سازمانی و مسئولیت پذیری را بالا ببریم برنامه محور خواهیم شد.

وی با تشکر ویژه در بخش مبارزه با ملخ و خارج شدن از بحران این آفت، مدیریت کشت برنج و کشت نشایی برنج و کشت برنج در اراضی نسق را بسیار مهم دانست.

 

دیدار صمیمی دکتر مختار مهاجر با کارکنان جهاد کشاورزی شرق استان

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : جهادکشاورزی
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .