عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تولیدمیگوکشور درسال 96 از مرز 32 هزار تن گذشت


تولیدمیگوکشور درسال 96 از مرز 32 هزار تن گذشت

تولیدمیگوکشور درسال 96 از مرز 32 هزار تن گذشت

مدیرکل دفتر میگو و سایر آبزیان آب شور شیلات ایران در نخستین جلسه کارگروه میگو استان گلستان در سال ۱۳۹۷ ، اظهار کرد: رشد تولید میگو حاصل تعامل تمامی فعالان این عرصه اعم از تولید کنندگان، شیلات و دامیزشکی است و باید در کنار هم ضمن ادامه این روند تعامل زمینه پایداری تولید را فراهم آوریم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شیلات گلستان، مهندس وحید معدنی تصریح کرد: تولید 32 هزار تن میگو در کشور با کیفیت صادراتی در سال 1396 اتفاقی مثبت است و تمامی کسانی که در زنجیره تولید این محصول همکاری کرده اند شایسته تقدیر هستند.
وی با بیان اینکه بنده حامل پیام تقدیر مهندس حجتی وزیر جهاد کشاورزی برای فعالان شیلات گلستان هستم، خاطر نشان کرد: توافقات در فاز 4 هزار هکتاری مجمتع پرورش میگو گمیشان مناسب بوده است و مطالعات فاز دوم این مجتمع به وسعت 6 هزار هکتار به پایان رسیده است.
مدیرکل دفتر میگو و سایر آبزیان آب شور شیلات ایران با اشاره به تعامل مناسب با دامپزشکی یادآور شد: صدور کد IR برای مراکز عمل آوری در دست اقدام است تا از این پس صادرات از مبدا استان صورت گیرد و از این طریق ارزآوری مستقیم برای استان حاصل شود.
همچنین در نخستین جلسه کارگروه میگو استان مدیر کل شیلات گلستان ضمن تقدیر از تمامی تولید کنندگان میگو گلستان اظهار کرد: تولید 1960 تن میگو در سال 96 و کسب رتبه سوم گلستان در سطح کشور نشان می دهد این استان استعداد فراوانی در پرورش آبزیان دارد.
مهندس سید جواد قدس علوی با اشاره به سرمایه گذاری های صورت گرفته در مجتمع پرورش میگو گمیشان تصریح کرد: یکی از چالش های ما تولید بچه میگو است که شرکت محک قول داده نیاز استان را تامین نماید
وی افزود : در سال ۹۶ و در بحران اعتبارات توانستیم اعتبار قابل توجهی را برای تکمیل زیرساخت های فاز یک جذب کنیم. به طوریکه در این سال، بیش از ۲۲.۵ میلیارد تومان در حوزه زیر ساخت های شیلاتی استان هزینه شد و امروز ۹۰ درصد برق کشی ها در لاین ها انجام شده است.
وی یادآور شد: رعایت مسایل بهداشتی یک موضوع ملی است و باید با همکاری دامپزشکی دستورالعمل های بهداشتی رعایت شود و دستگاه های نظارتی نیز به ما و تولیدکنندگان  کمک کنند.
مدیر کل شیلات گلستان با بیان اینکه ۶ واحد عمل آوری استان ظرفیت ۵ هزار تن دارد، گفت: استان ما ظرفیت توسعه در زمینه واحدهای عمل آوری میگو را دارد و تلاش می کنیم با افزایش مراکز عمل آوری و رفع موانع صادرات میگو، ارزش افزوده محصولات را در داخل استان حفظ نماییم.
مهندس قدس علوی ادامه داد: در هفته دولت سالجاری اولین پایانه صادراتی در گمیشان راه اندازی خواهد شد. لازم به ذکر است در این جلسه از مهندس محمود سقلی  معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان به دلیل تلاش های صورت گرفته در راستای ارتقا تولید میگو در گلستان از سوی رییس سازمان شیلات ایران تقدیر به عمل آمد.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : مدیرکل دفتر میگو شیلات ایران در اولین کارگروه میگو استان گلستان در سال ۱۳۹۷؛
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : شیلات 1
  • بازدید : 388
  • کد خبر : 44296