عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » حساسیت مساله کم آبی به مردم منتقل شود

آیت الله نورمفیدی:

حساسیت مساله کم آبی به مردم منتقل شود

 

نماینده ولی فقیه در گلستان وامام جمعه گرگان گفت:حساسیت مساله کم آبی بایدبه مردم منتقل شودتاباهمکاری مردم ازمشکلات خشکسالی عبورکنیم.
آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در دیدار با مدیران صنعت آب استان گلستان گفت: مسئولان باید در جهت مصرف معقول و متعادل آب و نهادینه کردن فرهنگ درست استفاده کردن از آب برنامه ریزی و تلاش کنند.
به گفته وی، در موضوع مصرف در بخش های مختلف با مشکل جدی مواجه هستیم که این معضل در مورد آب بیشتر است.
وی با تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی و هشدار به مردم درباره عواقب کم آبی خاطرنشان کرد: باید وضعیت خطرناک کم آبی به مردم نشان داده شود و راه های مصرف بهینه و صحیح آب تبیین شود.
امام جمعه گرگان با بیان اینکه باید از مصرف نامتعادل آب دور شویم، یادآور شد: صرفه جویی در مصرف آب باید در همه بخش های شرب، کشاورزی و صنعت اجرایی شود.
نورمفیدی افزود: باید کشت محصولات پرآب مانند شالی در استان کاهش یابد، مسئولان باید برای این کار برنامه ریزی کنند.
نماینده ولی فقیه در گلستان تصریح کرد: مسئولان بخش آب باید برای هر شرایطی برنامه اجرایی داشته باشند و راهکارهای مقابله با شرایط بحرانی را پیش بینی نمایند.
آیت الله نورمفیدی با تاکید بر اهمیت خدمت به مردم، خاطرنشان کرد: مردم عیال خداوند هستند و خدمت به آنان وظیفه همه ماست و مسئولان باید تا جایی که می توانند به مردم بیشتر خدمت کنند و مشکلات آنان را برطرف نمایند.
امام جمعه گرگان با تاکید بر اجرایی شدن دستورات دین مبین اسلام، تصریح کرد: با مشارکت کشاورزان از محل زکات مشکل آبرسانی در چند روستای بخش اینچه برون حل شده که باید سعی کنیم از طریق زکات مشکلات دیگر روستاها نیز برطرف شود.
در ابتدای این دیدار مهندس محمدهادی رحمتی رئیس شورای هماهنگی صنعت آب و برق استان گلستان و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گلستان از آخرین وضعیت آبی استان و برنامه های شرکت در سال 97 گزارشی ارائه کرد.
وی گفت: شرکت آب و فاضلاب استان گلستان از همه توان خود برای خدمت رسانی به مردم استفاده می کند و با حداقل امکانات و حداکثر توان تلاش می کنیم خدمات خوبی را به مردم ارائه دهیم.
مهندس محمدهادی رحمتی تصریح کرد: سال گذشته با مشکلات زیادی برای آبرسانی به شهروندان استان مواجه بودیم و با توجه به کاهش بارندگی ها و افزایش گرما امسال نیز این مشکلات ادامه خواهد داشت و ما همه تلاش خود را برای رفع مشکل کم آب در شهرهای استان انجام می دهیم.
وی افزود: با انجام کارهای فرهنگی از طریق رسانه ها، صدا و سیما و تریبون نماز جمعه از هر فرصتی برای اشاعه فرهنگ استفاده بهینه از آب باید استفاده نمود تا فرهنگ درست مصرف کردن آب در جامعه نهادینه شود.
مدیرعامل آب و فاضلاب استان گلستان در ادامه از حمایت های آیت ا.. نورمفیدی برای ترویج فرهنگ استفاده صحیح مصرف آب در تریبون نماز جمعه قدردانی کرد.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب و فاضلاب استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ایوبی
  • بازدید : 463
  • کد خبر : 44315