عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اولین جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان برگزار شد.


اولین جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان برگزار شد.

اولین جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان برگزار شد.

 

اولین جلسه شورای هماهنگی دستگاه های مرتبط با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان در سال 97 با حضور مدیران دستگاه های اجرایی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، سعید مازندرانی رییس شورای هماهنگی با اشاره به نامگذاری سال 97 اظهار کرد: مخاطب شعار امسال هم مردم و هم مسئولین هستند و حمایت همه جانبه از کالای ایرانی باید در اولویت نخست کارها قرار گیرد.

وی تنها راه حل رونق تولید را حمایت از کالای ایرانی عنوان کرد و افزود: در اولین گام دستگاه های دولتی باید کالاهای مورد نیاز خود را از تولیدات ایرانی تهیه کنند و از همه ظرفیت های خود برای کمک به تقویت تولید داخلی استفاده کنند.

مازندرانی به پتانسیل یزرگ شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ارائه خدمت به مردم اشاره و تاکید کرد: آموزش، تسهیلات، اشتغال، درمان و خدمات بیمه ای و رفاهی تنها بخشی از خدماتی است که دستگاه های شورای هماهنگی ارائه می دهند.

وی اضافه کرد: سالانه بیش از یک میلیون مراجعه به درمانگاه های تامین اجتماعی انجام می گیرد و بیش از 300 هزار نفر در استان از خدمات بهزیستی استفاده می کنند.

رئیس شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خاطرنشان کرد: گستره خدمات دستگاه های تابعه وزارت کار از پیش از تولد تا پس از فوت افراد را شامل می شود و این درحالی است که بسیاری از این خدمات حیاتی هستند.

وی اظهار داشت: سیاست های ضدفقر و توسعه اشتغال دولت، ارتقاء سطح رفاه مردم را دنبال می کند و ضروری است خدمات و اقدامات برجسته دستگاه ها به مردم اطلاع رسانی شود.

مازندرانی به ارائه گزارشی از عملکرد شورای هماهنگی تعاون کار در سال 96 پرداخت و گفت: در سال گذشته 12 جلسه برگزار شد که 81 مصوبه به همراه داشت که نسبت به سال 95، 8 درصد رشد داشته است.

در ادامه شهنازی جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گلستان گزارشی از وضعیت اعتیاد در استان ارائه کرد و گفت: وضعیت و رتبه استان در حوزه اعتیاد و مصرف مواد مخدر نامناسب است و دستگاههای اجرایی بالاخص اعضای شورای هماهنگی وزارت تعاون و کار می توانند در این خصوص گامهای موثرتری بردارند.

وی افزود: سالانه بیش از 500 هزار نفر در استان به طرق مختلف آموزش های مرتبط با اعتیاد می بینند و بیش از 200 مرکز درمانی وجود دارد که به بیش از 30 هزار نفر خدمات درمانی و ترک اعتیاد ارائه می دهند.

جانشین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تصریح کرد: با وجود اینکه بخش قابل توجهی از جمعیت استان آموزش های مرتبط با مهارتهای پیشگیری از اعتیاد را دریافت کردند اما نتایج حاصل از شیوع شناسی سال 94 چندان مطلوب نیست.

وی بیان کرد: به دلیل تغییرات تکنولوژیک و تجربه دوره گذار، موضوع مواد مخدر در بین نسل جوان فرهنگ سازی نشده و متأسفانه شاهد کاهش سن اعتیاد و شیوع بیشتر آن در بین زنان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه همکاری با اعضای شورای هماهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای در خصوص برگزاری دوره های مهارت آموزشی در مراکز ترک اعتیاد ماده 16 و در اداره کل زندانها و همچنین با صندوق کارآفرینی امید تفاهم نامه هایی منعقد شد و انتظار است با دیگر دستگاههای عضو شورا نیز این همکاری ها گسترش پیدا کند.

در ادامه سیدعلیرضا حسینی طلب مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان نیز گزارشی از عملکرد این اداره کل در موضوع مواد مخدر ارائه کرد و گفت: برپایی 99دوره آموزشی در ندامتگاه های گرگان وگنبد با حجم 136هزار و700نفر ساعت برای 1751نفر در46حرفه و برگزاری 23دوره در حوزه سکونتگاه های غیررسمی در حرفه های مختلف برای بیش از 300نفر با حجمی بالغ بر42هزار نفر ساعت بخشی از عملکرد این اداره کل به شمار می رود.

وی افزود: ارائه آموزش در حوزه مراکز ماده 15 و 16، اجرای طرح شهید شوشتری در نقاط آسیب پذیر استان، آموزش کودکان خیابانی و اتباع بیگانه، اجرای طرح مشاوره به جوانان در منطقه ناهار خوران گرگان هر پنج شنبه و اجرای طرح های آموزش و توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار در مناطق حاشیه نشین شهری نیز از جمله دیگر برنامه های این اداره کل بوده است.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 555
  • کد خبر : 44385