عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » گسترش شبکه های جمع آوری فاضلاب از آلودگی رودخانه ها جلوگیری می کند

مدیر اجرای طرح های جمع آوری و تصفیه فاضلاب آبفا گلستان:

گسترش شبکه های جمع آوری فاضلاب از آلودگی رودخانه ها جلوگیری می کند

مدیر اجرای طرح های جمع آوری و تصفیه فاضلاب آبفا گلستان گفت: گسترش شبکه های جمع آوری فاضلاب از آلودگی رودخانه ها جلوگیری می کند.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان گلستان، مهندس "هدیه آقاخانی" در گفتگو با پایگاه خبری شرکت افزود: رهاسازی فاضلاب در رودخانه ها اثرات سویی بر طبیعت و محیط زیست می گذارد.
وی با بیان اینکه در گذشته فاضلاب به روش سنتی و به صورت حفر چاه در زمین دفع می شد، تصریح کرد: این روش موجب آلودگی آب های زیرزمینی می شود و با رشد جمعیت و توسعه واحدهای مسکونی و بمنظور حفظ منابع طبیعی و گسترش بهداشت شبکه جمع آوری فاضلاب بعنوان زیرساخت شهری باید اجرایی شود.
مهندس آقاخانی با اشاره به اینکه اجرای شبکه فاضلاب در 6 شهر استان در دست اقدام است، گفت: شبکه های فاضلاب در شهرهای کردکوی و بندرترکمن در مدول یک اجرا شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است و برای مدول 2 در دست اقدام جهت دریافت اعتبارات می باشد.
وی خاطرنشان کرد: پروژه جمع آوری فاضلاب در بخشی از شهرهای گرگان و بندرگز اجرا شده و در حال تکمیل می باشد و برای شهرهای آزاشهر، گنبد و علی آباد در دست اقدام می باشد.
مدیر اجرایی طرح های فاضلاب آبفا گلستان یادآور شد: اجرای شبکه فاضلاب در شهرهای گرگان، گنبد، آزادشهر و بندرگز از طریق تامین مالی منابع عمرانی و در علی آبادکتول و آق قلا از طریق منابع عمرانی و فاینانس داخلی(ماده 56) انجام خواهد شد.
وی گفت: تمامی آب مصرفی در منازل تبدیل به فاضلاب می شود و 99 درصد از مجموع فاضلاب را آب تشکیل می دهد به همین دلیل بخش زیادی از آب بازیافتی توسط تصفیه خانه های فاضلاب به چرخه طبیعت بازمی گردد.
مهندس آقاخانی با اشاره به کاربرد فاضلاب تصفیه شده تاکید کرد: آب تصفیه شده را می توان برای آبیاری محصولاتی که بصورت خام استفاده نمی شود و یا برای تغذیه رودخانه های استان بکار برد.   
وی در پایان از مردم خواست تا شرکت آب و فاضلاب استان گلستان را در اجرای شبکه های فاضلاب را یاری نمایند.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب و فاضلاب استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ایوبی
  • بازدید : 777
  • کد خبر : 44583