عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » امروز تحقیق و توسعه یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت است

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان :

امروز تحقیق و توسعه یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت است

امروز تحقیق و توسعه یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت است

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان در نشست هم اندیشی واحدهای تحقیق و توسعه استان گفت : در شرایط امروز تحقیق و توسعه دیگر یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت است .

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان ، حسینقلی قوانلو در نشست هم اندیشی واحدهای تحقیق و توسعه استان گلستان که با حضور مدیران تحقیق و توسعه واحدهای تولیدی استان در محل سالن جلسات سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان برگزار گردید ، گفت : با بررسی هایی که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که اگر می خواهیم توسعه در استان اتفاق بیفتد و واحدهای تولیدی استان موفق تر از گذشته عمل نمایند ، باید بسمت تحقیق و توسعه حرکت کنیم .

وی با اشاره به مشکلات موجود در بخش صنعت ، گفت : اگر می خواهیم پیشرفتی حاصل شود ، لازم است دیدگاهمان را در زندگی تغییر دهیم و نیمه پر لیوان و موفقیتها را ببینیم .

قوانلو افزود : تنها مشکلات را نبینیم ، ما در سطح دنیا حرف های زیادی برای گفتن داریم . بعنوان مثال بخش آموزش ، پژوهش و فناوری سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان طی سه سال پیاپی موفق به کسب رتبه برتر کشوری شده و در حوزه پژوهش و فناوری نیز تعداد زیادی از واحدهای تولیدی و پژوهشی استان در سه سال گذشته موفقیت های خوبی را در سطح کشور کسب نموده اند که نشان از پتانسیل بالای استان در این حوزه دارد .

به گفته قوانلو ، سازمان صنعت ، معدن و تجارت رابط بین صنعت و دانشگاه است و دانشگاه وظیفه دارد همانطور که صنعت دانشجویان را به کار می گیرد ، در خدمت صنعت باشد تا توسعه اتفاق بیفتد .

وی گفت : مدیران ما باید بدانند که اگر امروز در حوزه تحقیق و توسعه سرمایه گذاری کنند ، قطعا نتیجه و ثمره آن را در آینده نه چندان دور خواهند دید .

وی ادامه داد : در قانون بودجه سال 97 برای یارانه سود تسهیلات واحدهای تولیدی تمهیداتی اندیشیده شده ، که یکی از شرایط ما برای پرداخت این یارانه به واحدهای تولیدی ، داشتن و فعال بودن واحد تحقیق و توسعه در واحد آنها خواهد بود .

قوانلو با بیان این که ، واحدهایی در بازار موفق خواهند بود که نوآوری داشته باشند ، گفت : واحدهایی که در محصولات خود تغییری ایجاد نکنند ، قطعا شکست خواهند خورد ، و امیدواریم که واحدهای تحقیق و توسعه بتوانند از مرگ واحدهای تولیدی جلوگیری کنند .

وی اظهار نمود : یکی از مشکلات بخش تولید کشور ، عدم ثبت برند توسط بعضی از واحدهای تولیدی است که اگر برندشان را به ثبت برسانند ، جلوی مشکلات ناشی از کپی برداری دانش فنی آنها گرفته خواهد شد .

وی همچنین با اشاره به وظایف شواری گفتگوی دولت و بخش خصوصی و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ، گفت : اگر واحدها قوانین مخل تولید و مشکلاتشان را به ما اعلام نمایند ، ما این مشکلات را در شورای گفتگو و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان طرح و برای رفع آنها اقدام می کنیم .


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 463
  • کد خبر : 44670