عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » گردهمایی ناظران ذبح شرعی استان گلستان برگزار شد


گردهمایی ناظران ذبح شرعی استان گلستان برگزار شد

 

گردهمایی ناظران ذبح شرعی استان گلستان امروز 6 اردیبهشت ماه 97 در سالن قدس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان برگزار شد.

این گردهمایی با حضور حجت الاسلام فتوحی مدیر کل بازرسی استان گلستان، حجت الاسلام معصومی فر مسوول نمایندگی ولی فقیه در سازمان، دکتر وفایی مدیر کل دامپزشکی استان، مهندس شفایی معاون توسعه مدیریت و منابع، حجت الاسلام خادملو مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی استان، مهندس رستمانی مدیر روابط عمومی سازمان و ناظران ذبح شرعی سراسر استان برگزار شد.

حجت الاسلام فتوحی در این جلسه خطاب به ناظرین ذبح شرعی گفت: شما مسئولیت بسیار مهمی بر عهده دارید و در قرآن مجید سه تکلیف را برای کارهای نظارتی برعهده شما عزیزان گذاشته است که به قرار ذیل است:

1-مردم به کار شما اعتماد نمایند که گوشت حلال در سفره هایشان استفاده می کنند.

2-وجود شما تضمینی برای پاک بودن گوشت حلال خواهد بود.

3-شما توانسته اید از استفاده از گوشت حرام در استان جلوگیری کنید.

و در نتیجه ناظر شرعی به مسئولیت خودش عمل می کند .

حجت الاسلام معصومی فر از زحمات ناظران ذبح قدر دانی کرده و گفت: از حضرت امام جعفر صادق(ع) روایت داریم فرمود: " انسانی که خداشناس- خود شناس و وظیفه شناس باشد را رستگار خواهد شد"

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سازمان تاکید کرد: ناظرین ذبح باید در محل کار و در محل سکونت خود وظیفه شناس باشند و بی تفاوت نباشند و سعی کنند اعتماد سازی کنند.

دکتر وفایی مدیر کل دامپزشکی استان گلستان گفت: کار شما ناظرین خیلی ظریف است و باید با دقت انجام شود و ادامه داد: این کار به خوبی و با حجم بسیار بالایی در حال انجام است و هیچ مشکلی وجود ندارد.

مهندس شفایی از ناظرین ذبح قدر دانی کرد و گفت: انشاا... در کنار مسائل ذبح شرعی مسائل بهداشتی نیز رعایت شود و گوشت پاک و سالم و بهداشتی به دست مردم برسد.

حجت الاسلام خادملو حجم کار ناظرین ذبح را بسیار گسترده خواند و افزود: در طول شبانه روز میلیون ها قطعه مرغ ، دام سبک و سنگین برای ذبح در کشتارگاه ها انجام می شود که در همه ی این موارد همکاران ما حضور دارند تا گوشت سالم و حلال به دست مردم برسد و از گوشت های غیر ذبح شرعی جلوگیری شود.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی استان در پایان گفت: در سطح استان گلستان 43 ناظرین ذبح شرعی مشغول به کار هستند.

 

 

 

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : جهادکشاورزی
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .