عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نوسازی و بازسازی صنایع کوچک در دستور کار قرار دارد

شاور مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران: ن

نوسازی و بازسازی صنایع کوچک در دستور کار قرار دارد

نوسازی و بازسازی صنایع کوچک در دستور کار قرار دارد

مشاور پژوهشی و رسانه ای معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید برحمای از صادرات صنایع کوچک گفت: در راستای حمایت از تولید داخلی، نوسازی و بازسازی صنایع کوچک در دستور کار قرار دارد.

سید افشین گنج بخش در نشست با خبرگزاری ها و نمایندگان سایت های خبری استان گلستان گرگان اظهار داشت: در تولید کالای ایرانی در برخی از حوزه ها با ضعف هایی مواجه هستیم که نوسازی و بازسازی صنایع می تواند چالش های موجود را جبران کند.

مشاور مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران افزود: تولیدات پوشاک، کفش و صنایع لبنی در کشور در شرایط مطلوب و قابل رقابت قرار دارد.

وی متذکر شد: خرید کالای ایرانی به تولید کمک کرده و بازار تولید را رونق بخشیده است، همچنین اعتماد به نفس تولید کننده و تولیدات را افزایش داده است.

وی بیان کرد: افزایش تولید در کنار رونق بازار باعث می شود، چرخ صنعت به حرکت درامده و وضعیت اقتصادی و معیشت مردم بهبود یابد.

گنج بخش یادآور شد: در حال حاضر خوشه فرش و گلیم فعال شده و اگر تبلیغات مناسبی در این حوزه نداشته باشیم کالای وارداتی جای آن را می گیرد.

وی تاکید بر این که بحث صادرات نباید مورد بی توجهی قرار گیرد، اضافه کرد: گلستان یکی از استان هایی است که تولیدات صنایع کوچک آن جنبه صادراتی دارد و از این حیث یکی از استان های مهم و استراتژیک است.

وی با یادآوری این که تامین مالی واحدهای صنعتی و تولیدی یکی از دغدغه هاست، تصریح کرد: سازمان صنایع کوچک در قالب طرح اشتغال فراگیر و روستایی و ... تسهیلات ویژه ای را برای نواحی صنعتی روستایی در نظر گرفته است.

وی از تامین مالی واحدهای صنعتی و تولیدی به عنوان یک نوع حمایت از تولید کالای ایرانی نام برد و خاطرنشان کرد: گلستان با توجه به بضاعتی که داشت در تولید کالای ایرانی در صنایع کوچک از استان های پیشگام و موفق بوده است.

مشاور پژوهشی و رسانه ای معاون وزیر و مدیرعاملس ازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: رسانه ها باید در معرفی کالای ایرانی پیشگام باشند و اگر تولید کننده ایرانی بتواند بازار داشته باشد می تواند کار را توسعه و چرخه صنعت را به حرکت در آورده و در نتیجه چرخه زندگی مردم به حرکت در می آید.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان گلستان نیز گفت: 73 درصد واحدهای تولیدی در این استان در مجموعه شهرک ها و نواحی صنعتی مستقر هستند.

خلیل زاده اظهار داشت: 91 درصد صنایع استان را صنایع کوچک و 6 درصد صنایع استان نیز صنایع متوسط است که شرکت شهرک های صنعتی خدمات را به این واحدهای تولیدی ارایه می دهد.

وی افزود: در سالجاری توسعه شهرک های صنعتی در دستور کار قرار دارد و به این منظور مجوز توسعه 100 هکتاری اخذ و ناحیه صنعتی مبلمان عطاآبادو دو ناحیه صنعتی در گالیکش و کلاله در حوزه توسعه شهرک ها در سدتور کار قرار این شرکت است.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت شهرک های صنعتی گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .