عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » یازدهمین جلسه شورای حفاظت منابع آب شهرستان آزادشهر برگزار شد


یازدهمین جلسه شورای حفاظت منابع آب شهرستان آزادشهر برگزار شد

یازدهمین جلسه شورای حفاظت  منابع آب شهرستان آزادشهر برگزار شد

 یازدهمین جلسه شورای حفاظت شهرستان آزادشهر با حضور فرماندار و اعضای این شورا در محل فرمانداری شهرستان آزادشهر برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای، سید رسول حسینی فرماندار شهرستان آزادشهر در این جلسه گفت: با توجه به شرایط کم آبی سال جاری، ضروری است به صرفه جویی در مصارف آب در همه بخش ها به ویژه کشاورزی اهتمام بیشتری شود و همه اعضای شورا مشارکت و فعالیت بیشتری داشته باشند.
رئیس اداره منابع آب شهرستان آزادشهر و رامیان نیز در این جلسه بیان کرد: میزان متوسط بارندگی سال آبی جاری تا پایان فروردین ماه 97 در این شهرستان 311 میلی متر است که در مقایسه با دوره مدت مشابه درازمدت 10 درصد کاهش نشان می دهد.
مهندس جواد تیموری افزود: رواناب جاری در رودخانه های منطقه نیز نسبت به دوره درازمدت حدود 80 درصد کاهش داشته است و سطح آب زیرزمینی استان درآبخوان های کم عمق و عمیق نیز به ترتیب 94 و 420 سانتی متر افت را نشان می دهد.
وی در ادامه دو عامل مهم بر هم زننده تعادل آب های زیرزمینی را حفاری چاه های غیر مجاز و اضافه برداشت چاه های مجاز عنوان کرد و گفت: برای پیشگیری از اقدامات فوق تعیین تکلیف چاه های محفوره فاقد پروانه، همکاری بیشتر نیروی انتظامی ودستگاه های اجرایی مرتبط در جلوگیری از حفر چاه های غیر مجاز، توقیف دستگاه های حفاری غیر مجاز و عدم ارائه خدمات به متخلفین ذیمدخل ضروری است.
مهندس تیموری همچنین کمبود اعتبار جهت پر و مسلوب المنفعه نمودن چاه های محفوره غیر مجاز واجد احکام قضایی را از مشکلات موجود بیان کرد و درخواست داشت تا از طریق الزام یا مجاب نمودن صاحبان چاه های محفوره غیر مجاز مورد نظر به اجرای احکام قضایی صادره یا تامین اعتبارف امکانات و ملزومات مورد نیاز ومساعدت از طریق این شورا صورت گیرد.
گفتنی است در این جلسه مقرر شد با توجه به آمار و اطلاعات موجود مبنی بر کاهش رواناب های جاری در منطقه و افت سطح آب زیرزمینی کماکان اطلاع رسانی لازم انجام شود.
همچنین تمهیدات لازم به منظور اطلاع رسانی وهماهنگی با کشاورزان جهت مدیریت سطح و نوع کشت اراضی کشاورزی متناسب با کاهش منابع  آبی در دستور کار قرار داده شود.
همچنین مقرر شد به منظور اجرای احکام قضایی که در خصوص اعاده وضع به حال سابق چاه های محفوره غیر مجاز صادر می شود در تامین امکانات مورد نیاز یا ملزم نمودن مالکین چاه های مذکور به اعاده وضع به حال سابق با هزینه شخصی خود همکاری های لازم با اداره منابع آب شهرستان انجام شود.
در خصوص جلوگیری از اضافه برداشت چاه های غیر مجاز مقرر شد نظارت و کنترل بیشتری در خصوص نحوه تامین سوخت چاه های مورد نظر صورت گیرد.

یازدهمین جلسه شورای حفاظت  منابع آب شهرستان آزادشهر برگزار شد

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب منطقه ای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .