عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان، برنامه‌های این کانون را در فصل تابستان تشریح کرد


مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان، برنامه‌های این کانون را در فصل تابستان تشریح کرد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان، برنامه‌های این کانون را در فصل تابستان تشریح کرد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان، برنامه‌های این کانون را در فصل تابستان تشریح کرد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، عبدالرحیم سیفی ضمن مهم خواندن نقش اوقات فراغت در شناسایی استعدادهای کودکان و نوجوانان و مهارت افزایی آن‌ها به تشریح برنامه‌های کانون در ایام تابستان پرداخت.

وی از کانون به عنوان تنها نهاد تخصصی در زمینه غنی‌سازی مطلوب اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در طول سال نام برده و افزود: فعالیت‌های کانون در فصل تابستان از تنوع بیشتری برخوردار شده و مخاطبان ۴ الی ۱۸ سال را در بر می‌گیرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه و امانت دادن کتاب‌های متنوع و مناسب به اعضای این کانون را از برنامه‌های مهم ذکر کرده و بیان داشت: در تابستان ۹۷ با اجرای طرح پویش فصل گرم کتاب مراکز فرهنگی هنری و پارک‌ها و تفرجگاه‌های استان میزبان علاقه‌مندان به کتاب بوده و فعالیت‌های متنوع فرهنگی هنری با محوریت کتاب اجرا خواهد شد.

وی از نهادینه‌سازی مفاهیم تربیتی و فرهنگی و هم‌چنین تمرین زندگی و اجرای برنامه‌های مناسب جهت اطلاع‌رسانی و آگاهی والدین در برنامه‌ریزی و ایجاد اوقات فراغت مناسب برای فرزندانشان به عنوان رویکردهای کانون یا نموده و یادآور شد در این زمینه جشنواره‌های مختلفی همانند قصه‌گویی، کتاب‌خوانی، نمایش، دو‌پنجره با حضور پدیدآورندگان آثار و نمایشگاه اثار اعضا برگزار خواهد شد.

سیفی از مشارکت دستگاه‌ها در برگزاری برنامه‌های یاد شده خبر داده و ادامه داد: نشست‌‌های تخصصی ویژه‌ والدین، اعضای ارشد و قدیمی و نیز عضو انجمن‌های ادبی و هنری در تابستان برگزار خواهد شد.

این مقام مسوول با ا اشاره به اینکه در کارگاه‌های شهریه‌ای کانون گلستان ارتقای توانمندی‌های مهارتی و حرفه‌آموزی مخاطبان مد نظر قرار گرفته است، تصریح کرد: در این کارگاه‌ها کودکان و نوجوانان از آموزش‌های لازم با موضوعات نجوم، رباتیک، محاسبه‌ ذهنی، علوم آزمایشگاهی، انیمیشن، عکاسی، نمایش، نقاشی، خوش‌نویسی، سفال، چرم‌دوزی، شطرنج، داستا‌ن‌نویسی، نوشتن خلاق، فیلم‌سازی، سرود و موسیقی، روخوانی و فهم قرآن برخوردار می‌شوند.

وی گفت: در برنامه‌ریزی اوقات فراغت کانون، علاوه بر دست‌سازه‌های اعضا با موضوع حمایت از کالای ایرانی، توسعه دانش و مهارت و استعدادیابی و شکوفایی آن با ابزار و واسطه‌های تربیتی و به ویژه کتاب مورد توجه قرار گرفته است.

این مدیر فرهنگی فعالیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان را در سطح ۱۷ مرکز ثابت فرهنگی هنری، ۹ کتاب‌خانه‌ی سیار و ۲ کتاب‌خانه پستی برشمرده و تصریح کرد: به موازات ارائه خدمات فرهنگی هنری به کودکان و نوجوانان در محیط های شهری، مراکز سیار و فراگیر نیز به کودکان مناطق روستایی، دانش‌آموزان با نیازهای ویژه کودکان کار و کانون اصلاح و تربیت خدمات ارائه خواهند نمود.

وی خاطرنشان کرد که در پایان تابستان و با هدف آشنایی خانواده‌ها و عموم مردم با ظرفیت‌ها و توان‌مندی‌های کانون نمایشگاهی از آثار کودکان و نوجوانان شرکت‌کننده در کلاس‌های تابستانی کانون برگزار خواهد شد.

 

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .