عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » روحانیت نقش زیادی در تبیین آموزه های دینی برای مصرف بهینه آب دارد

مدیرعامل آب و فاضلاب استان گلستان:

روحانیت نقش زیادی در تبیین آموزه های دینی برای مصرف بهینه آب دارد

 

 

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گلستان با بیان اینکه روحانیت نقش زیادی در تبیین آموزه های دینی برای مصرف بهینه آب دارد، گفت: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای نهادینه کردن الگوهای مصرف آب در بین مردم است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان گلستان،محمدهادی رحمتی افزود: مساجد و تریبون های نماز جمعه در ماه مبارک رمضان با استقبال زیاد مردم مواجه می شوند و این زمان بهترین فرصت برای فرهنگ سازی در زمینه کم مصرف کردن آب در جامعه می باشد.

وی بحران کم آبی را در کشور بسیار جدی دانست و گفت: اگر به بحران کم آبی توجه نشود به چالش اجتماعی بزرگی تبدیل می شود و همگان را درگیر می کند.
مهندس رحمتی ضمن اشاره به اینکه مردم به علماء و جامعه روحانیت اعتماد خاصی دارند، تصریح کرد: این قشر می توانند، بهترین مبلغ در جهت ترویج فرهنگ درست مصرف کردن به ویژه در بخش آب باشند.
وی استفاده از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات استان گلستان و روحانیون شیعه و سنی را در کاهش هدررفت آب موثر دانست و گفت: مردم باید دقت و توجه بیشتری به مساله فرهنگ صحیح استفاده از آب داشته باشند و این فرهنگ باید در جامعه گسترش یافته و نهادینه شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گلستان با تاکید بر افزایش برداشت های بی رویه چاه های کشاورزی در تابستان، یادآور شد: در فصل تابستان پیک برداشت های آب کشاورزی با پیک مصرف آب شرب در استان  همزمان می شود که این خود منجر به افت شدید آب در سطح چاه ها خواهد شد و آبرسانی به شهرهای استان را با مشکل مواجه خواهد کرد.
وی با اشاره به محدودیت  منابع آب شرب استان ادامه داد: عدم توازن میان تولید و مصرف، عدم برخورداری بخش شرب از منابع آب سطحی و متکی بودن به منابع آب زیرزمینی بخشی از محدودیت های  موجود در بخش آب شرب استان می باشد.
مهندس رحمتی با تاکید بر ضرورت صرفه جویی در مصرف آب، تصریح کرد: برای برون رفت از وضعیت موجود تنها باید به فکر اصلاح روش‌های مصرف آب بوده و از اسراف و هدر دادن آب جلوگیری کنیم.
وی اظهار داشت: استاندارد جهانی مصرف آب 110 تا 120 لیتر در شبانه روز است که در استان گلستان این میزان بین 220 تا 230 لیتر می باشد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گلستان با بیان اینکه سرانه مصرف آب در استان بسیار بالاتر از استاندارد جهانی است، گفت: با صرفه جویی 20 درصدی می توان بحران آب را در استان مدیریت کرد و این امر نیازمند همراهی همه شهروندان گلستانی است.


 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب و فاضلاب استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ایوبی
  • بازدید : 601
  • کد خبر : 46355