عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مدیرعامل آب و فاضلاب شهری گلستان خواستار مدیریت مصرف آب در ادارات استان شد


مدیرعامل آب و فاضلاب شهری گلستان خواستار مدیریت مصرف آب در ادارات استان شد

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری گلستان خواستار مدیریت مصرف آب در ادارات شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان گلستان، مهندس محمدهادی رحمتی در گفتگو با پایگاه خبری شرکت گفت: کاهش بارندگی ها و تداوم خشکسالی در سال های اخیر موجب کمبود شدید منابع آب استان شده است.
به گفته وی، از آنجائیکه امسال شرایط آبی استان دشوارتر از سال های قبل است، باید تدابیر و راهکارهای مقابله با کم آبی در سطح استان بطور فراگیر اجرایی شود و در راستای صرفه جویی و استفاده بهینه از منابع آبی، میزان مصرف آب در ادارات باید کاهش یابد.
مهندس رحمتی عنوان کرد: کاهش 20 درصدی آب مصرفی در ادارات نسبت به سال گذشته تاثیر بسزایی در کاهش افت فشار در شبکه های توزیع آب دارد.
وی با ارائه راهکارهای مناسب جهت کاهش مصرف آب، گفت: عدم استفاده از آب نماها و فواره ها در مراکز اداری و تفریحی وابسته حتی اگر به صورت بازچرخانی عمل می کنند، عدم استفاده از آب شرب برای آبیاری فضاهای سبز در مراکز دولتی و الزام به نصب شیرهای کم مصرف و وسایل کاهنده مصرف آب از جمله راهکارهای موثر در کاهش مصرف آب می باشد.
مدیرعامل آب و فاضلاب شهری گلستان بازدید منظم از تاسیسات مصرف آب (شیرآلات، فلاش تانک و...) تعمیر و یا تعویض آن در صورت خرابی را در کاهش هدررفت آب موثر دانست و گفت: جلوگیری از شستشوی خودرو در ادارات و نهادها و عدم استفاده از آب شرب برای شستشوی فضای اداری از دیگر راهکارهای موثر در زمینه کاهش هدرفت آب می باشد.
وی با بیان اینکه تمامی دستگاه های اجرایی باید در نهادینه کردن فرهنگ استفاده صحیح از منابع آبی تلاش کنند، تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب به تنهایی نمی تواند در این زمینه موفق باشد و برای نهادینه کردن فرهنگ صرفه جویی نیازمند یاری همه دستگاه های دولتی و شهروندان عزیز گلستانی هستیم.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب و فاضلاب استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ایوبی
  • بازدید : 969
  • کد خبر : 46356