عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مردم با مدیریت صحیح مصرف آب از وقوع بحران پیشگیری کنند

نماینده ولی فقیه در استان گلستان:

مردم با مدیریت صحیح مصرف آب از وقوع بحران پیشگیری کنند

نماینده ولی فقیه در استان گلستان وامام جمعه گرگان در خطبه های نماز جمعه گرگان گفت: مردم باید با مدیریت صحیح مصرف آب از وقوع بحران پیشگیری کنند.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان گلستان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی از بحران آب به عنوان یک بحران جدی در کشور یاد کرد و افزود: کشور ما در منطقه گرم و خشک واقع شده و کمبود آب در استان های مختلف مشکلات زیادی را برای مردم به وجود آورده است.
وی با اشاره به کشاورزی بودن استان گلستان، گفت: هر چند گلستان یک استان کشاورزی است اما بدلیل کمبود منابع آبی  باید به سمت کشت های کم آب طلب برویم تا بتوانیم مشکلات کم آبی را مدیریت کنیم.
امام جمعه گرگان با بیان اینکه منابع آبی ما محدود است، تصریح کرد: باید قبل از اینکه دچار بحران شویم چاره ای اندیشیده شود.
به گفته وی، مردم باید در مصرف آب صرفه جویی داشته باشند و به این باور برسند که اگر امروزه در مصرف آب صرفه جویی نکنند در آینده نزدیک دچار مشکلات زیادی می شوند.
آیت الله نورمفیدی افزود: مطابق آمارها مردم ایران 2.5 برابر کشورهای دیگر آب مصرف می کنند و در این شرایط نمی توان گفت دولت باید به دنبال راه حل این معضل باشد بلکه راه حل این مشکل در استفاده صحیح از آب است.
وی با تصریح بر ضرورت مدیریت مصرف آب از سوی آحاد مردم خواستار صرفه جویی هر چه بیشتر در مصارف کشاورزی، خانگی و صنعتی شد و گفت: زنان نیز باید نهایت دقت را در استفاده از آب داشته باشند و در کار منزل و شستشوی روزانه از اسراف بپرهیزند.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب و فاضلاب استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ایوبی
  • بازدید : 544
  • کد خبر : 46816