عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » گلستان یکی از استان های موفق در امر ریشه کنی بیسوادی است

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان نهضت سوادآموزی کشور:

گلستان یکی از استان های موفق در امر ریشه کنی بیسوادی است

گلستان یکی از استان های موفق در امر ریشه کنی بیسوادی است

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان گلستان ، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان نهضت سوادآموزی کشور با اشاره به برنامه های معاونت سوادآموزی مبنی بر ریشه کنی بیسوادی از استان گلستان به عنوان یکی از استان های موفق و پیشرو در تحقق منویات مقام معظم رهبری در امر ریشه کنی بیسوادی نام برد.

پرویز کوثری گفت: سازمان نهضت سوادآموزی با مشارکت وزارت آموزش و پرورش بنا به دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر پایان بیسوادی در کشور، از اجرای دو برنامه ، آموزش برای افراد بیسواد 10 تا 49 سال و اولیای بیسواد خبر داد .

کوثری با اذعان به این امر که جاهل سه ویژگی مهم دارد، آسیب پذیر بوده، آسیب دیده و آسیب رسان است ،گفت: تمرکز این برنامه ها برروی افراد 10 تا 49 سال بوده و در این راستا برنامه انسداد بیسوادی نیز به دقت پیگیری می شود تا افراد جدید به آمار بیسوادان اضافه نشود و تمام کودکان در سن آموزش، به مدرسه بروند.

کوثری با بیان انیکه طلب علم فریضه بوده و سواد مقدمه ی علم است و یک ضرورت حتمی بوده و دارای ارزش و منزلت و یکی از ابزار های دانایی مطرح است ،اذعان داشت: در حال حاضر سازمان سوادآموزی کشور تعداد 370 هزار نفر را تحت پوشش قرارداده که این افراد شامل سه دسته بیسواد مطلق، دوره تحکیم و دوره انتقال می باشند.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل آموزش و پرورش گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .